Knauf.
Van strategie tot sokken
Een kraskaartenactie voor heel stukadorend Nederland. Een feest met een bar, dj, presentator én push-to-party-knop waarmee je een te gekke prijs kunt winnen. Ja, een 50-jarig bestaan vier je natuurlijk met de mensen waaraan je het allemaal te danken hebt, in Knaufs geval de wederverkopers en de stukadoors. Hoog tijd dus voor een feestelijke campagne waarbij het volledig draait om die 50 jaar samen vieren. Push, eh, scroll to party!
Goldband en MP 75
Als wereldwijd marktleider in gipsproducten, plafond- en wandsystemen en isolatie kun je bij Knauf terecht voor alles omtrent zaken als wanden, plafonds, gevels en daken. Dit jaar zijn Knaufs gipspleisters, MP 75 en Goldband, 50 jaar verkrijgbaar in Nederland. Dat vraagt om een jubileumcampagne! Van strategie tot concept en uitrol: wij mochten van begin tot eind aan de slag met deze feestelijke campagne.
Gouden handjes
We begonnen bij het begin: een strategie en concept. Al gauw kwamen we op het concept ‘gouden handjes’. Want wat zouden we zijn zonder al die mannen en vrouwen met gouden handjes? Zij die zorgen voor supergladde wanden, vlijmscherpe hoeken en strakke lijsten? Om hen te bedanken en in het zonnetje te zetten, organiseerden we spetterende evenementen en maakten stukadoors een half jaar lang kans op te gekke prijzen.
Winacties en evenementen
Druk op deze blauwe knop en wie weet win je als stukadoor wel de hoofdprijs: een pallet MP 75 of Goldband! Als Knaufklant kon je je aanmelden voor een van de evenementen in Amsterdam Sloterdijk, Volendam, Kampen of Schijndel. En met een bar, dj, presentator én dus die push-to-party-knop, zat er echt alles op en aan die feestjes. Niet zo’n feestbeest? Dan beproefden ze hun geluk met Knaufs krasloten, die stukadoors ontvingen bij de aankoop van MP 75 of Goldband. Door te krassen maakten ze kans op twee tickets voor een concert van Goldband of een reis naar Engis (BE), waar de MP 75- en Goldband-fabriek staat. Hoe dan ook vielen de stukadoors in de prijzen; zij ontvingen altijd een limited edition prijs.
Uitgewerkte middelen
Om de doelgroep op de hoogte te brengen van deze te gekke winacties en evenementen, hebben we niet alleen POS-materiaal geproduceerd, een website ontworpen en gebouwd, een socialstrategie met lokale targetting opgezet en de bijbehorende socialposts en video’s gemaakt, we ontwierpen zelfs een bus en sokken! Beginnend bij een strategie en eindigend bij sokken maakte dit een echte allround activatiecampagne, waarbij wij als all-in-one bureau elke discipline hebben ingezet. Wat een feestje om met het team zo’n campagne op te mogen zetten!
Wist je dat…
Bij Goldband denk je misschien meteen aan de gelijknamige band. Fun fact: hun bandnaam is gebaseerd op Knauf Goldband! De drie Haagse bandleden hebben jarenlang als stukadoor gewerkt. Sterker nog: op de bouwplaats leerden Boaz, Milo en Karel elkaar kennen.