Beeldconcept Theater Aan Het Water Scroll to top

Beeldconcept Theater Aan Het Water

Theater De Blauwe Kei.

Een volledig beeldconcept en mini-brochure realiseren binnen drie dagen? Doen we!

 

Met de steeds veranderende coronamaatregelen was het voor veel branches zoeken wat wel en niet kan qua evenementen. Zo ook voor de theaterwereld. Toch is het De Blauwe Kei gelukt om helemaal veilig een supertof zomerprogramma op te zetten. En NEW hielp een handje mee met een beeldconcept.

Theater Aan Het Water

Aan het water van de bruisende Noordkade in Veghel heeft De Blauwe Kei een buitentheater gerealiseerd: Theater Aan Het Water. Waar normaal gesproken vrachtwagens laden en lossen, pal achter het binnenpodium, is een podium met een tribune uit de grond gestampt. Van 16 juli tot en met 29 augustus hebben daar zo’n 20 buitenoptredens plaatsgevonden en geheel binnen de RIVM-richtlijnen heeft De Blauwe Kei per voorstelling bijna 180 bezoekers mogen verwelkomen.

beeldconcept

Bezoekers konden bijvoorbeeld lachen met Peter Pannekoek, Guido Weijers en Steven Brunswijk of meezingen met Ellen ten Damme, de 3J’s en de grootste hits van ABBA. Ook aan de allerkleinsten is gedacht: ouders konden hun kroost meenemen naar een voorstelling van Hans en Grietje of Rupsje Nooitgenoeg, of er kon gedanst worden tijdens het muzikale optreden van Dirk Scheele. Een echt feestje aan de kade!

 

Voorbereiden in snelvaart

Lang had De Blauwe Kei echter niet om het hele feestje voor te bereiden: waar ze pre corona maanden de tijd hadden om iets te organiseren, kregen ze nu pas een aantal weken van tevoren te horen dat de theaterwereld vanaf 1 juli groen licht kreeg om weer open te gaan. Er moest dus snel geschakeld worden om alles op touw te zetten. Een idee voor een zomerprogramma lag er al even, voor het geval het weer mocht. Net zoals de naam: Theater Aan Het Water. Een aantrekkelijk beeldconcept ontbrak echter nog. Hiervoor nam De Blauwe Kei NEW in de arm. En het liéfst met een beetje vaart, want ze wilden dit heugelijke nieuws natuurlijk zo snel mogelijk communiceren naar de buitenwereld. No problem!

Beeldconcept

Om het nieuwe evenement aan te kondigen, was er een tof beeldconcept nodig dat De Blauwe Kei moeiteloos kon doorvertalen naar verschillende uitingen, zoals de site, social media, t-shirts, flyers, tassen en posters. Een goed logo is herkenbaar – de lezer moet immers meteen in de gaten hebben om wat voor soort evenement het gaat – en activeert de lezer om verder te klikken of lezen. Check! Onze vormgevers gingen meteen aan de slag en we wisten vliegensvlug twee voorstellen te presenteren aan De Blauwe Kei. Bij beide concepten stond het zomerse buitengevoel centraal, net zoals cabaret en muziek. Het ene met realistische beelden, het andere meer grafisch. Uiteindelijk koos De Blauwe Kei het concept met de realistische beelden en kon deze worden gefinetuned.

 

beelconcept

Knallen

Na wat schrappen en schaven rolde daar het uiteindelijke beeldconcept uit met een logo, typografie en bijpassend beeld in verschillende afmetingen, zodat De Blauwe Kei dit eenvoudig kon gebruiken voor alle verschillende kanalen. Een gezellig, zomers beeld waarbij in één oogopslag duidelijk te zien is om wat voor evenement dit gaat: theatervoorstellingen in de buitenlucht, aan het water. Ook de locatie moest makkelijk te herkennen zijn. En met succes: heb jij de industriële skyline van de Noordkade al gespot op de achtergrond? Tot slot mocht er ook nog een mini-brochure komen waarin het hele programma te vinden was. Deze hebben we volledig vormgegeven en is uiteindelijk bij 60.000 mensen in de regio in de bus gedaan. En dit alles binnen drie dagen – en de brochure zelfs in één dag. De schouders eronder en knallen; dat is wat we doen bij NEW!

Psst … twee Blauwe Kei podium Cadeaukaarten t.w.v. €50,- winnen?

beeldconcept