DE ROOI PANNEN

Beperkingen omzetten
in kansen

Hoe zorg je als school dat je studenten informeert en inspireert, zelfs wanneer als een fysieke open dag niet mogelijk is? Voor De Rooi Pannen bedachten we een flexibel concept dat alle scenario’s dekt en online perfect uitpakte.

Tijdens de coronacrisis, waarin een fysieke open
dag onzeker werd, kwam De Rooi Pannen bij ons met een duidelijke vraag: hoe maken we onze open dag toegankelijk voor potentiële studenten, of de school nu open of dicht is? Onze oplossing was Jouw ticket voor de toekomst: een campagneconcept dat zowel werkte voor een fysieke open dag met beperkte bezoekers, als voor een volledig digitale ervaring. In plaats van te denken in beperkingen, maakten we van de coronamaatregelen een kans om de school op een vernieuwende manier te presenteren.

Flexibiliteit in
tijden van corona

De coronamaatregelen maaktenhet De Rooi Pannen lastig om zomaar een open dag te organiseren. Dus schakelden we snel en bedachten we een concept dat beide situaties mogelijk maakte. Met Jouw ticket voor de toekomst gaven we de school de flexibiliteit om door te gaan, of de open dag nu fysiek of online moest plaatsvinden. We creëerden een online ervaring die volledig in lijn was met de coronamaatregelen, maar die ook de deur opende voor toekomstige studenten om de school op hun eigen manier te ontdekken.

Mini-docu’s:
de school tot leven brengen

Toen duidelijk werd dat de open dag volledig online zou moeten, gingen we aan de slag met iets speciaals: mini-docu’s. We filmden twaalf inspirerende video’s die de verschillende onderwijsafdelingen van De Rooi Pannen in beeld brachten. Het resultaat was een serie video’s waarin het enthousiasme voor het vak en de passie van de school naar voren kwamen – iets wat bij een fysieke open dag moeilijk te vangen zou zijn. Deze video’s zorgden ervoor dat de school écht tot leven kwam, zelfs vanuit huis.

Online beleving, helemaal compleet

Naast de mini-docu’s boden we meer dan alleen video’s. We gaven potentiële studenten de kans om via een virtuele 360˚-tour de school te verkennen en gaven ze de mogelijkheid om via WhatsApp direct met docenten te communiceren. Dit alles werd gepromoot met socialmedia-advertenties en een YouTube-teaser. Door corona dachten we buiten de gebaande paden en gaven we De Rooi Pannen een online beleving die hen direct verbond met toekomstige studenten.

Wil jij ook een creatieve campagne die tijdens elk scenario blijft scoren? Ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

ONS GEHEIME RECEPT?!

Alle smeuïge details ontdek je in onze nieuwsbrief. Schrijf je nu in!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.