Verkerk Healthcare

Relevant
zijn voor
je doelgroep

Een nog betere aansluiting op de markt dankzij een vernieuwde positie. Een nieuw imago. En een frisse start. Verkerk Service Systemen heet voortaan Verkerk Healthcare en heeft daarmee een compleet nieuw jasje aangetrokken. Niet alleen qua verandering van naam, maar een complete rebranding. 

Ze waren Verkerk Service Systemen, een business unit onder Verkerk, een toonaangevende technisch dienstverlener voor de zakelijke markt, gericht op hoogwaardige oplossingen. Inmiddels luisteren ze naar een spiksplinternieuwe naam: Verkerk Healthcare. Want om nog beter aan te sluiten op de zorgmarkt, wilde Verkerk Healthcare een volgende stap maken met hun merk.

Eigen identiteit

Daarbij hebben ze de hulp van New ingeroepen en zo begonnen we samen aan het toffe avontuur dat een compleet rebrandingtraject heet. Een intensieve samenwerking, waarbij we als New al onze specialisaties op het gebied van branding, concepting en contentcreatie in konden zetten en echt sámen hebben gewerkt met de marketingafdeling van Verkerk Healthcare. Alsof we er zelf onderdeel van zijn. Daar houden we van!

Merkstrategie

De eerste stap in dit traject was het ontwikkelen van een nieuwe merkstrategie. Ons gezamenlijke doel? Een sterker, relevanter en aantrekkelijker merk creëren dat hoort bij de unieke positie van Verkerk Healthcare in de zorgmarkt. Samen met het team van Verkerk Healthcare bepaalden we de nieuwe positionering van het bedrijf, waarbij de kern lag op het vooruithelpen van de zorgsector. Als ketenregisseur maakt Verkerk Healthcare de zorg efficiënter, effectiever en persoonsgerichter met een goed doordacht informatieplatform en slimme maatwerkoplossingen. Dit vatten we krachtig samen in een nieuwe merkbelofte voor het bedrijf, namelijk: We helpen de zorg écht vooruit. Dit is niet zomaar een slogan, maar hét fundament van Verkerk Healtcare.

De experts van New hebben ons vanaf het begin geïnspireerd, meegenomen en begeleidt in dit grootschalige traject. Ons nieuwe DNA is echt tot leven gebracht. Het is fijn om naast elkaar onze nieuwe merkstrategie en identiteit op te bouwen en tot leven te zien komen. Zonder New geen Verkerk Healthcare in deze vorm!”

– Stephan Jongbloed,
brand communications manager Verkerk Healthcare

Merkconcept

Met de nieuwe positionering kraakhelder voor ogen, hebben we het merkconcept verder uitgewerkt. Verkerk Healthcare werd geboren, ondersteund door een uniek geïllustreerd zorgwiel waarin alles om de mens draait. Daarnaast bevat dit zorgwiel drie essentiële elementen die samen een compleet beeld vormen van wie Verkerk Healthcare is en wat ze kunnen betekenen voor zorgorganisatie, zorgprofessionals en zorgbehoevenden. Relevant zijn voor hun doelgroepen, dat is waar alles op is gericht.

Merkidentiteit

De volgende stap in dit avontuur was het tot leven brengen van de nieuwe merkidentiteit. Denk aan het ontwikkelen van een compleet nieuwe visuele stijl die het merkverhaal versterkt en de kernwaarden van Verkerk Healthcare weerspiegelt. Van logo tot kleurgebruik en van beeldtaal tot schrijfstijl: alles werd zorgvuldig ontworpen om hun boodschap helder en consistent uit te dragen.

En dan: na maanden werk, mag het nieuws eindelijk naar buiten! Om iedereen, zowel intern als extern, mee te nemen in deze nieuwe koers, ontwikkelden we een presentatie voor de interne introductie van Verkerk Healthcare. Want alle medewerkers betrekken in en enthousiast maken over de nieuwe richting is natuurlijk superbelangrijk. Er is hard gewerkt aan de merkdragers, zoals autobelettering, werkkleding, briefpapier, enveloppen en diverse templates om mee te werken. Daarnaast zijn de copy en content voor de nieuwe website in de juiste stijl uitgewerkt en zijn middelen ontworpen voor online en social media.

ONS GEHEIME RECEPT?!

Alle smeuïge details ontdek je in onze nieuwsbrief. Schrijf je nu in!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.