Sligro Food Group

SPRANKELENDE KERST- CAMPAGNE

Als de kick-off voor de kerstcampagne van Sligro wordt ingepland, dan beginnen we te stralen: mooie dingen maken gegarandeerd! De campagne is een intensieve samenwerking tussen Sligro en New. Een traject waarin we elkaar echt uitdagen om tot een schitterend resultaat te komen.

Marlon van der Heyden
ACCOUNTMANAGER
Marlon van der Heyden

Meer weten over de kerstcampagne van Sligro?

We starten met het bedenken van een doordacht, creatief concept. En dit jaar kwam er weer iets briljants uit de creatieve koker: Het mag lekker sprankelen! Dat begon al in de uitvoering: want wat was het een feestje om dit te maken.

Op zoek naar de pareltjes

Een terugkerend element in de seizoenscampagnes is een reportage van een reis door Nederland. Sligro’s chef Sietse gaat hierin op zoek naar de mooiste parels die ons eigen land te bieden heeft. Dit keer was het wederom een geweldige ervaring! Want zelfs in de wintermaanden is Nederland een schatkist met bijzondere producten om maag en ziel te voeden.

Proeven van prachtige paddenstoelen, op een duurzame en circulaire manier geteeld. Meevaren op een kotter om te vissen op snoekbaars, een vis die welig tiert in de Nederlandse wateren. Om tot slot door de bossen te sluipen, jagend op wild. Een enerverende trip; knetterhard werken, maar wat krijg je daar een energie van. Onze vakidioten ontmoeten vakidioten. En daarin, ieder zijn vak.

Spot on fotografie

Over vakwerk gesproken: in deze campagne is fotografie een belangrijk element. Samen met Sligro, kok en stylist heeft onze fotograaf uiteindelijk beelden geschoten die werkelijk van papier en scherm afspatten.

Het creatieve concept is feilloos doorvertaald in schitterende fotografie. Statische beelden die toch zoveel dynamiek en sprankeling uitstralen. Daar worden we blij van. De lekkerste gerechten staan in een schitterend spotlight. Het is een balans tussen het verhaal dat Sligro wil vertellen en de juiste focus op het product. Sligro kijkt gedurende de shootperiode mee over de schouder. Twee weken lang zijn ze fulltime aanwezig in de studio om elk beeld te keuren. Ze maken dus het proces van dichtbij mee.

Deze shoots vragen een creatieve aanpak. En soms is dat ook uitdagend. Neem nou een sfeerplaat met meerdere drankbereidingen. Elk drankje bruist het mooist wanneer het net is ingeschonken. Dus een beeld met vier drankjes vergt minimaal vier opnames. Die moeten dan in Photoshop tot een beeld worden gemonteerd.

FOTOGRAFIE
Product en sfeer in balans

Dit beeld is een mooi voorbeeld waar de focus op het gerecht ligt. Op die manier krijg je echt beleving van het gerecht. Textuur, nuances in licht en schaduw, groot verschil tussen scherpte en onscherpte: daardoor krijg je meer gevoel van diepte in je beeld.

Door de kleine details zoals het lichtje dat over de cress valt en de kleine glimmers op de gefrituurde pastinaak, wordt het gerecht bijna een landschap. Daarnaast geeft de krullende rook die onder de stolp vandaan komt een mystieke sfeer.

In het magazine staat ook een prachtige reportage, waarin we op reis gingen door Nederland op zoek naar producten van eigen bodem en uit het seizoen. Een duurzame en betaalbare keuze. Dit zorgt voor pure en rijke smaken én lekkere beelden.

Het inspiratiemagazine

Om van te watertanden, om bij weg te dromen, om geïnspireerd te raken. Het concept is vertaald in online middelen – op Sligro’s platform en op social media – en de materialen op de winkelvloer. En als klapper komt al deze bijzondere content samen in een middel waar we jaar op jaar, seizoen op seizoen, apetrots op zijn; het inspiratiemagazine. Sligro heeft hiermee een mooi middel in handen. Lekker dik en lekker leesbaar. Wij zijn trots! Op het resultaat en op het proces. Maar vooral op onze mensen. Full service komt hierin echt tot uiting. En samen met Sligro hebben we dit mogelijk gemaakt. Iedere seizoenscampagne leggen we de lat een stukje hoger. Steeds weer willen we de klant verrassen. Met sprankelende verhalen en schitterende beelden. 

PS: Naast fotografie hebben we ook bewegend beeld gemaakt. Om online de ultieme beleving van de verhalen over de bühne te brengen. Houd onze socials in de gaten, we gaan het vast allemaal delen.

Willy Fitters
STRATEGY DIRECTOR
Willy Fitters

‘Met een solide campagnestrategie kun je gericht keuzes maken om je doelen te bereiken.’

ONS GEHEIME RECEPT?!

Alle smeuïge details ontdek je in onze nieuwsbrief. Schrijf je nu in!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.