Sligro Food Group

Van idee
tot ether

Sligro is dé foodgroothandel van Nederland. En dat mag iedereen met een KvK-nummer weten. Tijd voor een grootse merkcampagne! Met onder andere een radiocommercial. Een primeur voor Sligro, dus een eer dat wij hierin een belangrijke rol mochten spelen.

Team work to the max

Sligro’s multimediale campagne heeft twee doelen: het vergroten van de merkbekendheid en het activeren van de doelgroep om een klantenkaart aan te vragen en de Sligro-vestigingen te bezoeken. De strategische campagneopbouw volgt het see-think-do-care-model. Elk element is zorgvuldig afgestemd op de doelgroep en op de fase in de klantreis.

Een belangrijke campagne waarbij wij als NEW al onze disciplines hebben kunnen inzetten. Van strategie en conceptontwikkeling tot contentcreatie en campagnevideo’s en audio. Van A tot Z. En allemaal in samenwerking met Sligro.

Concepting

Het concept is gebaseerd op een krachtige kernboodschap die perfect aansluit bij het merk-DNA van Sligro. De slogan ‘Welkom in de wereld van food. Welkom bij Sligro.’ vangt de essentie van Sligro en daarmee willen zij de foodprofessionals van Nederland voor zich winnen. Vanuit dit concept zijn we vervolgens aan de slag gegaan met de radiocommercial, een sleutelonderdeel van de brandingcampagne.

Radiocommercial

Tune jij weleens in bij Radio 538, Sky Radio, NPO Radio 2 of 3FM? Misschien heb je Sligro’s radiocommercial dan al wel gehoord! Deze wordt landelijk uitgezonden en bestaat uit een krachtige commercial van 15 seconden en een tag-on van nog eens 5 seconden. In samenwerking met de Amsterdamse creative audio agency Lab³ hebben we deze ontwikkeld, waarin wij samen met Sligro de lead hadden.

Wat deze commercial bijzonder maakt, is dat hiermee tegelijkertijd een complete audio-identiteit voor Sligro is ontstaan; de sound zal niet alleen voor deze campagne worden gebruikt, maar speelt een blijvende rol in de merkcommunicatie. Dit maakt de radiocommercial een essentieel onderdeel van de campagne én de bredere merkidentiteit.

Visuele versterking

Die toffe radiocommercial is een onderdeel van een complete multimediale campagne. Het concept hebben we versterkt met visuele elementen. Voor elke fase van de campagne zijn er video’, foto’s en social content geproduceerd. Specifiek afgestemd op verschillende campagnetypes zoals Google Performance Max en platforms zoals Meta en YouTube. Ook hebben we banners, social ads, outdoor posters en advertenties gerealiseerd. Een sterk staaltje een full-funnel contentcreatie, waarmee Sligro van zich laat horen en zien.


Allemaal om de naamsbekendheid te vergroten en de markt te veroveren. Dat klinkt als muziek in de oren! Heb jij ook oren naar een strategisch onderbouwde aanpak voor een activerende campagne?

Laat je horen en neem contact op met New.

ONS GEHEIME RECEPT?!

Alle smeuïge details ontdek je in onze nieuwsbrief. Schrijf je nu in!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.