SLIGRO FOOD GROUP

Zomers campagne-
materiaal

Een zomercampagne lanceren? Dan wil je dat ‘ie opvalt, inspireert en rendeert. Ontdek hoe je met het juiste campagnemateriaal en slimme inzet van social media en Google Display zorgt voor zonovergoten zichtbaarheid én resultaat.

Aranca Janssen
Account director
Aranca Janssen

Meer weten over wat wij op het gebied van food voor jouw merk kunnen betekenen?

Zomer = sfeer. Zon. Zin om te genieten. Voor Sligro dachten we mee over een zomercampagne die niet alleen smaakt naar meer, maar ook snel kon worden uitgerold. Van concept tot content, van instore tot online. En dat allemaal met één duidelijke belofte: Tijd voor zomer.

Sterk campagneconcept als startpunt

In een seizoenscampagne is timing alles. Daarom startten we met een krachtige kapstok: Tijd voor zomer. Een pay-off die energie geeft én breed toepasbaar is. Denk aan social ads, landingspagina’s, folders, Google Display banners en video’s. Door eerst scherp te stellen op de sfeer en insteek, konden we snel door naar de uitrol.

Strategische inzet van campagnemateriaal

Met mooie visuals alleen win je geen zomer. Daarom bouwden we de campagne op met een slimme mix van middelen. Denk aan:

  • Instore-materiaal met zomers effect:
    fysieke displays en instore signing die het zomergevoel direct de winkel in brengen.
  • Smakelijke fotografie en styling:
    zomerse gerechten en drankjes, gestyled en gefotografeerd voor maximale trekfactor.
  • Wervende webteksten voor landingspagina:
    triggerende copy die direct doorstuurt naar inspiratie of actie.
  • Video en social assets op maat:
    sfeervideo’s, snackable stories en carrousels. Allemaal afgestemd op de doelgroep.
  • Google Display voor bereik:
    banners die via slimme targeting precies daar terechtkomen waar de zomerkriebels al spelen.

Zo combineerden we snelheid met effectiviteit. En dat proef je.

Social media voor je zomercampagne

Social is dé plek om zomercampagnes snel te laten vliegen. Daarom maakten we snackable visuals voor zonnige socials. De tone of voice? Licht, fris en verleidelijk. Zodat je bij elke scroll denkt: Ja, het ís tijd voor zomer.

Zomerse trends in marketing

Wat werkt in 2025 voor zomercampagnes?

  • Zintuigelijke content:
    foto’s en video’s die bijna voelbaar zijn
  • Snackable formats:
    korte content die snel de aandacht pakt
  • Actiegerichtheid:
    directe CTA’s voor bijvoorbeeld barbecue- of terrasvoordeel
  • Slimme targeting:
    via o.a. Google Display en socials om seizoensbehoeftes aan te wakkeren


Door in te spelen op deze trends, krijgt je campagne nét die extra zomerse punch.

Ook in korte tijd een frisse zomercampagne opzetten? Wij helpen je met concept, middelen én content die blijft hangen.

ONS GEHEIME RECEPT?!

Alle smeuïge details ontdek je in onze nieuwsbrief. Schrijf je nu in!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.