Branding, meer dan een saus - New. Brand Activators. Scroll to top

Branding, meer dan een saus

Hela.

Van fles tot fenomeen; hoe we een merk lading geven

Hij staat in bijna elke koelkast. Verfijnt dagelijks de tosti of snack. De Hela Kruiden Ketchup Curry Original is iconisch. Maar guess what? Hela heeft een enorme variatie aan sauzen, dressings, kruiden en specerijen. Een smaakmaker met grote ambities.

Het onderste uit de fles

Maar hoe haal je het onderste uit de fles in de markt van sauzen en dressings? Hela klopte bij ons aan voor hulp. Wij lieten onze strategische breinen kraken en creatieve handjes wapperen om het merk Hela meer bekendheid te geven.

Beginnen bij de basis

Voor de fundering van onze ideeën bouwden we een huis, een communicatiehuis. De verschillende aspecten van het merk zijn hierin georganiseerd en op elkaar afgestemd. Het resultaat is één duidelijk verhaal. En de moraal van dit verhaal? Het is tijd om het merk lading te geven. De iconische fles wordt al wel herkend, maar de link naar Hela maakt nóg niet iedereen.

We hebben een campagne opgezet die de essentie van Hela duidelijk maakt aan alle saus- en dressingliefhebbers. Een kleine toevoeging aan de merknaam zegt het allemaal: Hela is dé Smaakmaker. Dat smaakt naar meer!

Benieuwd naar hoe de lepel in de saus steekt? Check hier de eerste video die wij maakten voor Dé Smaakmaker.

Dé smaakmaker campagne

Je hebt altijd wel een smaakmaker in je voetbalteam, tijdens een feestje of op kantoor. Die persoon die het er net even te dik bovenop legt. Máár de enige smaakmaker in de kantine, bij de bitterbal of aan tafel is toch écht Hela! Want geef toe, dat is misschien wel de enige smaakmaker die nooit verveelt.

Dit is de basis van deze campagne. Deze saus gooiden wij over alle uitingen en concepten van Hela. Om herkenbaar te zijn en blijven moet Hela zich ook visueel onderscheiden. We ontwikkelden een nieuw sausje voor hun social uitingen en formats met een nieuwe look, feel en wat extra lef.

Lef en love

Wij vinden namelijk dat deze bescheiden smaakmaker uit Limburg écht wat meer van zichzelf mag laten zien. In de nieuwe social formats komen enkele kernwaarden van het merk goed naar voren: lef en betrokkenheid. Zo is het Snackscuus in je stories geboren. De volgers van Hela kunnen kiezen tussen twee snackscuses én ja, dat verdien je eigenlijk ook wel, toch? Heb jij jouw Snackscuus van vandaag al bedacht?

Ook bedachten we de Fanmail Friday. Hela ontvangt regelmatig échte fanmail. Een voorbeeld? Een foto van een volwassen man in een badkuip vol met Hela’s beroemde curry. Laat dat maar even op je inwerken. In de afgelopen 50 jaar heeft dit geliefde product een echte cultstatus gekregen en ziet Hela de iconische rode fles terug in tattoos en zelfs op zwangere buiken met bodypaint. People really love Hela! Genoeg reden om met de Fanmail Friday te kijken wat hier nog meer voor wilde verhalen tevoorschijn komen.

Smaakvol aan de slag

Eindstand: Hela kan vooruit met het New-sausje dat het merk tot leven brengt. Als ware snackliefhebbers vinden we het HELAmaal geweldig om met deze smaakmakers te werken. Er zit nog veel meer in de fles, dus wacht maar af. Welcome to the club, Hela! (En voilà, we hebben ons Snackscuus gevonden voor vandaag!)

Benieuwd naar de Hela-familie? Check hier ons interview met Hay, Veelke en Jessica.

Gerelateerde blogs