Sligro & Bouter.
Klein van formaat, groots in omzet.
Een klein cafeetje of een gezellig barretje waar een lekkere borrel gedronken kan worden; je ziet ze steeds minder in het straatbeeld. Want door veranderende wet- en regelgeving is de doelgroep verkleind en staat de omzet onder druk. Sligro en Bouter speelden hier samen op in. Samen bedachten ze een slim concept om caféhouders en bar-bazen te helpen: de Kleinste Keuken. De Kleinste Keuken is een keuken op wielen die overal inzetbaar is en aan te passen aan de behoefte van de ondernemer. Dit gebruiksvriendelijke en laagdrempelige foodconcept helpt café- en barondernemers in een handomdraai de lekkerste snacks en barfood te serveren, zonder dat daar extra personeel, een grote keuken of bouwkundige aanpassingen voor nodig zijn. Want door naast (fris)drank ook food en borrelhapjes aan te bieden, trek je een breder publiek aan en blijven gasten langer binnen. Hierdoor besteden ze meer en kunnen die leuke cafeetjes en gezellige barretjes gewoon blijven bestaan.
Concept in woord en beeld
Dit concept moest natuurlijk handen en voeten krijgen. We gaven het vorm in woord en beeld. Zo bedachten we een sterke pay-off en schreven we de key copy. Daarnaast fotografeerden we prachtige passende beelden en selecteerden we een key visual die de juiste doelgroep aanspreekt.
Van een concept naar een totale campagne
Daarnaast werkten we het concept uit in verschillende communicatiemiddelen. Zo maakten we een brochure waarin de keukenapparatuur van Bouter een primaire rol kreeg en maakten we een 3-luik waarin juist food in de spotlight stond. Ook maakten we een teaservideo, verschillende socialmediaposts, een banner, een receptenboek in de vorm van een digitale PDF en we droegen ons steentje bij aan de landingspagina. Door deze middelenmix werd de Kleinste Keuken een totale campagne waar Sligro mee naar buiten kon treden.