Merkstrategie:
het fundament
van een
sterk merk

Een merk dat groeit, of het nou vanuit de kinderschoenen is of vanuit een lange historie, vraagt om scherpe keuzes. Een idee of een visie krijgt vorm met een strategie die richting geeft, alles bij elkaar brengt in een helder verhaal. Een verhaal dat mensen raakt en waar iedereen in gelooft.

Lorem Ipsum
ONZE SPECIALIST

Brand strategy is broodnodig

Misschien sluit jouw merk niet meer aan bij wie jullie zijn geworden. Jullie zijn gegroeid en het jasje groeit niet zomaar mee. Daar heb je een slimme merkstrategie en een doordachte merkplanning voor nodig. En de markt, je doelgroep en je concurrentie veranderen voortdurend. Als jouw merk hetzelfde blijft, klopt het dan nog wel?

Misschien herken je dit:

  • De communicatie op je marketingkanalen is inconsistent,
  • De vraag ‘waar staan we voor als merk?’ krijgt elke keer een ander antwoord,
  • Je merk wint op prijs, niet op de merkwaarde waar je zo hard voor werkt.
  • Jouw merk voelt niet meer als ‘jullie’

Hoogste tijd voor merkstrategie. Want zonder fundament wordt bouwen lastig. Een sterke strategie geeft richting, maakt keuzes makkelijker en zorgt dat het klopt. Van campagnes tot diep in de cultuur.

Met een goede merkstrategie schrijf jij een krachtig en consistent merkverhaal dat intern leeft en extern werkt.

Daarmee realiseer je:

  • Een onderscheidende positionering;
  • duidelijke keuzes in wat je wel en niet doet;
  • een merk waar klanten en collega’s zich in herkennen;
  • richting in je merk, je marketing en je communicatie.

We maken het niet onnodig moeilijk. Geen dikke rapporten, maar een geslepen proces met heldere stappen:

  1. Onderzoek en inzicht
    We duiken volledig in je merk. Daarnaast verkennen we de markt, analyseren de doelgroep en bestuderen de concurrentie. Want wat speelt er? En waar liggen de kansen?
  1. Strategie en positionering
    Samen gaan we bepalen waar je voor staat, wat je belofte is en wat je merk uniek maakt.
  1. Merkwaarde en merkfundament
    Alles komt samen in een helder, creatief en bruikbaar merkverhaal. Jouw merk staat als een huis.

De New way

Strategisch en creatief denken gaan bij ons hand in hand. We stellen scherpe vragen en we dagen je uit. En de uitkomst vertalen we naar een merk dat leeft. In hoofden, harten en zelfs in gedrag. Wij denken met je mee. Als bondgenoot. Als verlengstuk van jouw afdeling. Zodat jij echt vooruit kunt met een merkverhaal dat klopt.

Klaar voor een sterk merk?
Dat begint bij een scherpe strategie.