Hoogtepunt na hoogtepunt: dit was ons 2022 Scroll to top

Hoogtepunt na hoogtepunt: dit was ons 2022

New. Brand Activators.

Op naar net zo’n schitterend NEW jaar!

 

December terugblikmaand! We keken een tweetal weken geleden al terug op de mooie kerstcampagnes die we dit jaar hebben mogen maken, maar we maakten nog veel meer moois voor onze relaties. Een rondvraag bij alle collega’s op onze creative playground leerde ons dan ook: 2022 hing aan elkáár van de hoogtepunten. En voor ieder om een speciale reden.

Let’s blik terug!

De Groene Weg: Communicatie en digitale themamagazine

 

De Groene Weg kwam in 2022 nieuw als klant. Inmiddels zijn we volop betrokken bij de totale communicatie van het merk. Zo nemen we de fotografie voor onze rekening, maar ook het digitale themamagazine, de opmaak van POS instore-pakketten voor de slagers, een stukje foodinspiratie, het corporate magazine in drie talen en giveaways voor beurzen en events.

We citeren onze fotograaf Femke: ‘Die voor het digitale magazine was een memorabele shoot om te doen. Boer Rik liet vol trots zijn bedrijf zien, ik mocht overal een kijkje nemen en de varkens lieten zich op hun mooist portretteren. Een mooie afwisseling met foodfotografie in de studio!’ Hier lees je de blog die we eerder over De Groene Weg over schreven.

Sligro: Spaarcampagne Guus Meeuwis

 

Al enkele jaren verzorgen wij alle middelen rondom de Guus Meeuwis-spaarcampagne van Sligro. Dit jaar was ‘ie om twee redenen extra bijzonder: het jaar hiervoor kon de spaarcampagne niet doorgaan in verband met de lockdown. Dit jaar konden we eindelijk weer door, maar wel voor de allerlaatste keer. 

Vormgever Bart vertelt over de laatste Guus-spaarcampagne: ‘Supergaaf om al enkele jaren aan deze campagne mee te mogen werken. Het bijzondere aan dit project was dat ik tijdens de opmaak van deze spaarcampagne zelf in quarantaine zat met corona. Ik herinner me de fijne samenwerking en de korte, strakke deadline die we hadden. Bijzonder dat dit de allerlaatste was!’

Spare Rib Express: 30-jarig bestaan

 

Hieperdepiep hoera: 2022 was het jaar dat Spare Rib Express 30 kaarsjes mocht uitblazen. Alle expertises die wij in huis hebben, zijn tijdens deze landelijke campagne aan bod gekomen: concept, creatie, fotografie, video (met modellen, styling, visagie en foodstyling), edit & montage en copy. Supermooi dat we nu ook landelijke campagnes mogen maken vanuit een merkgedachte! Hier lees je alle details over deze feestelijke campagne.

Ook voor onze vormgever Merel was deze er eentje om nooit te vergeten: ‘De modellen mochten tijdens deze shoot allemaal lekkere gerechten eten, terwijl ik mijn lunch vergeten was die dag … Ik was zo jaloers! Maar vooral was dit de eerste shoot waarbij ik achter de schermen mocht meekijken. Later heb ik hier de POS-materialen voor mogen maken.’

Sligro: Lancering Meyerij

 

Met de trots van toen en de expertise van nu heeft Sligro, samen met een team van experts, dit jaar een compleet nieuw zuivelassortiment samengesteld. Wij kregen het genoegen om deze zuivellijn mee op te zetten. Van logo-ontwerp tot packaging design en van promovideo tot lanceringscampagne. Een supermooi en -bijzonder project, ook volgens onze operationeel directeur Hennie: ‘Het was maximaal genieten om te zien dat originaliteit en oudsher samenkomen, vernieuwd wordt en weer een nieuwe plek krijgt in de markt. De samenwerking was daarnaast een hele bijzondere: je voelde bij iedereen dezelfde energie, omdat iedereen wist dat we iets heel bijzonders aan het lanceren waren.’

 

Lees hier alles over de zuivellijn en de samenwerking. Of lees ons interview met Choly van Grinsven, die mede deze lijn het zuivelschap in heeft gekregen.

TUI Sports: Formule 1

 

Via TUI kun je het hele raceseizoen een geheel verzorgde reis naar de bestemming van de race boeken, inclusief vliegreis, hotel, F1-ticket, een transfer naar het circuit én een goedgevulde goodiebag. En die laatste is sinds die legendarische race in Abu Dhabi vorig jaar ons pakkie-an (of baggie-an, eigenlijk). Voor onze trafficmanager Jolanda een waar feestje: ‘Omdat ik zelf een ongelooflijke Formule 1-fan ben, is het geweldig om hiermee bezig te zijn. Daarnaast kreeg ik achteraf van de contactpersoon bij TUI Sports te horen dat het een feestje is om met mij samen te werken. Superleuk om te horen natuurlijk!’

 

We schreven al eens een blog over onze activiteiten voor TUI Sports.

Sligro: sliM

 

SliM is een magazine voor medewerkers van Sligro van zeker 36 pagina’s dik. Iedere maand wordt dit magazine, voor en door medewerkers, uitgebracht. SliM staat boordevol informatie over het bedrijf, achtergrondinformatie over functies en heeft een aantal sterke rubrieken. Wij tekenen voor de creatieve doorvertaling van dit magazine en dragen zorg voor de productie en verzending. Ook dit jaar hebben we mogen bijdragen aan supermooie edities!

 

Voor onze vormgever Marley sprong vooral de decembereditie eruit: ‘Deze was helemaal in decemberthema en daarom niet in het standaardstramien waar we normaal in werken. Hierdoor kreeg ik superveel creatieve vrijheid. Én het was de eerste editie die ik helemaal zelf heb mogen vormgeven!’

 

De blog over sliM lezen? Klikken maar!

Sligro: Jaarkalender 2023

 

Een van de projecten waar onze designer Dennis het meeste lol aan heeft beleefd: voor Sligro kwam de opdracht om in verschillende bekende schilderijen hun eigen merken te verwerken. 13 stuks om precies te zijn, voor de jaarkalender 2023. Een superleuke uitdaging voor onze designers! 

Dennis: ‘Voor dit project moesten we op zoek naar high res-beelden van bekende schilderijen. Dat niet alleen: ze moesten ook geschikt zijn om op een leuke manier een eigen merk in te verwerken. Daarna kwam de uitdaging om het eigen merk als product in dezelfde stijl samen te voegen in het schilderij. Samen met buurman-designer Wesley hebben we alle ideeën uitgewerkt naar deze 13 beelden.’

Van de Beeten: Lancering Optiblend

 

Begin deze maand vond er een feestelijk evenement plaats bij multidisciplinair aannemingsbedrijf Van de Beeten: zij lanceerden, samen met grondstoffenproducent Heros, Optiblend®. Bij alle zaken rondom deze lancering waren wij nauw betrokken. Een groot en superleuk project om te doen!

‘In de volle breedte werd dit project een totale uitrol: video, poster, infographic, social, website, event en uitnodigingen’, vertelt onze designer Dennis. ‘De stijl is strak, clean en eenvoudig, waarbij de essentie er direct uitspringt. De kunst van het weglaten is hier uitstekend gelukt.’ Klik om de blog over Optiblend te lezen!

Sligro: Lenteinspiratiemagazine 2022

 

Voor content om van te watertanden moet je bij Sligro zijn. De frisse lentebeelden van het lentemagazine van dit jaar spríngen weer van het beeld. Onze fotograaf Tim vertelt: ‘Bij deze beelden werden de styliste en ik vrijgelaten, daarom konden we meer buiten de lijnen werken en ging onze creativiteit extra borrelen. Ik zou deze beelden zo bij mij thuis aan de muur hangen!’ Lees hier hoe Tim te werk is gegaan.

 

Naast fotografie deden we ook de styling, vormgeving, copy en de online doorvertaling.

Sligro: Kerstcampagne foodprofessional

 

Sligro hielp foodprofessionals met een eigen horecazaak deze feestdagen een handje (of tien) met kundige tips van experts. Voor deze kerstcampagne maakten wij onder andere foto- en videocontent. Meer weten over deze campagne? We schreven er eerder al een blog over, die lees je hier

Onze accountmanager Marlon: Het mooie van deze campagne is dat het verhaal helemaal rond is. Door 10 concrete tips, slimme oplossingen, handige trainingen en een uitgebreid kerstassortiment met aanbiedingen kan de horecaprofessional zijn/haar gasten deze kerst een betaalbaar menu aanbieden en ze laten genieten. Alle 10 de tips biedt Sligro aan én hebben ze ook zelf in huis, dat maakt hen echt dé partner voor de horecaprofessional.’

Van de Beeten: Onepage CB Megablokken

 

Voor Van de Beeten maakten we een volledige website voor hun CB Megablokken. Volgens onze webdesigner Rick een project met een gouden randje: ‘Niet eens per se om de website zelf, maar vooral omdat dit de eerste volledige website was die we van A tot Z hebben opgeleverd met ons nieuwe online-team. Op naar nog veel meer!’

SPAR: openingscampagne Foodclub

 

Een tijdje schreven we er al een blog over: in het Zeeuwse mosseldorp Philippine opende de eerste pilotwinkel van SPAR. Mét een SPAR Foodclub, waar je op elk van moment van de dag een vers maaltje haalt. Wij stonden aan de wieg van SPAR Foodclub. We gingen aan de slag met het interne en externe merkverhaal, hebben de merkidentiteit en look and feel doorvertaald met flitsende fotografie en de middelen uitgewerkt. Daarnaast ontwikkelden we de openingscampagne voor het filiaal in Philippine: Peter opent een club.

We citeren onze accountmanager Aranca: ‘Hele gave fotografie – zeker die met het onderweg consumeren. Leuk detail: de nagels van mijn nichtjes! Bovendien een hele gave positionering, plus al die digitale schermen, de opmaak en realisatie van zoveel middelen … Teamwork van alle kanten!’

Sligro: Leveranciersdag 2022

 

Voor onze food content strateeg Dirk was het organiseren van deze dag een geweldige uitdaging. Hij vertelt hierover: ‘Op zich is een internationaal event vanuit Sligro met 900 genodigden geen grote uitdaging. Wél als de realisatie van het event in vier weken plaats moet vinden. Zonder echte briefing. Het concept, aankleding, signing, presentaties door directie: álles moest vanuit niets worden opgebouwd. Voor New een mooie kans om onze kracht te laten zien, namelijk die van een ontzorgend, creatief bureau. Hier komt de rol van projectmanager schitterend tot uiting. Van het aanbieden van verschillende opties tot het helpen met maken van keuzes. Korte lijnen en snel schakelen, daar houd ik van!’

Kanters e.tech: Nieuwe merkidentiteit

 

Nieuw dit jaar is de merkidentiteit van Kanters e.tech, voorheen Kanters Elektro. Het Brabantse familiebedrijf wilde het merk graag in lijn brengen met wat Kanters al jaren is en wat ze in de toekomst willen zijn en uitstralen. En om dat voor elkaar te krijgen, klopten ze aan bij ons. Hier lees je de blog die we eraan hebben gewijd!

‘Supermooi om een klant te helpen bij zo’n belangrijke stap richting de toekomst, naar het echte merkdenken in de B2B-markt’, vindt onze strateeg Willy.

Coop: Wervingscampagne Maak een move

 

Voor Coop mochten we aan de slag met het verzinnen van een wervingscampagne, om het hoognodige winkelpersoneel aan te trekken. Daarbij gingen letterlijk de voetjes van de vloer. Het gekozen concept: ‘Maak een move!’. Dus daar stonden we dan, tot 02.30 ’s nachts in de Berlicumse Coop. Je begrijpt: een campagne die we niet snel vergeten. Ook onze projectmanager Milly niet: ‘Midden in de nacht de Coop-vestiging in Berlicum onveilig maken, wie kan dat nou zeggen? Dit was zo’n leuk project om als projectmanager te mogen begeleiden!’ Lees hier het hele verhaal van dit project.

Sligro: Kerstinspiratiemagazine 2022

 

Nu te vinden in de vestigingen en online: de kersteditie van Sligro’s inspiratiemagazine van 2022! Wederom een prachtig magazine boordevol recepten, trends en inspiratie voor de hobbychef. Samen met creatieve foodstudio Boefkik ontwikkelden we verrukkelijke recepten, welke we allemaal fotografeerden. Daarnaast verzorgden we de styling, vormgeving en schreven we alle copy voor het magazine. Ook zorgden we er voor dat het magazine piekfijn werd doorvertaald naar online

Onze motion designer Monique maakte de video’s bij deze campagne: ‘Wat was het gaaf om een video te mogen maken met zoveel mooie footage. In deze video’s kon ik helemaal mijn creatieve ei kwijt. Ook de waardering van de klant is iets om niet te vergeten. We werden zelfs uitgenodigd voor een borrel om het te vieren, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt!’

Van Hoeckel: Beursstand op Zorgtotaal

 

Na drie jaar konden ze eindelijk weer live: Zorgtotaal in de Jaarbeurs Utrecht. Een driedaagse beurs voor professionals in de intra- en extramurale zorg waar je alles te weten komt over toekomstbestendige en duurzame zorg. Ook Van Hoeckel had een standplaats weten te bemachtigen. En daarvoor mochten wij een hele hoop regelen. Wat precies? Dat lees je hier!

Waarom dit zo’n tof project was volgens onze designer Wesley? ‘Samen hebben we Van Hoeckel stappen vooruit geholpen om goede voeding een professioneel gezicht te geven. En dat op het grote live event Zorgtotaal!’

New. Brand Activators: Social content

 

Last, maar wat ons betreft zéker niet least: we zijn ook supertrots op alle social content die we dit jaar met trots het wereldwijde web op hebben gezwierd. Moeten we écht kiezen? Vooruit dan. Neem de NEW interviews met Choly van Grinsven en Bas van de Beeten. Onze copywriter Kirsten vertelt: ‘Het blijft leuk en inspirerend om zulke gepassioneerde mensen te mogen interviewen. Maar ook de interviewspecials met Vaderdag, met onze eigen Wouter en zijn vader, en Dierendag, met bureauhond Guus, mogen wat mij betreft niet ontbreken in dit overzicht!’

 

Contentmanager Barbara heeft ook warme herinneringen aan onze teamposts die we in het kader van het EK en WK ontwikkelden. En dan met name die van het vrouwen-EK. Niet alleen zijn we supertrots op onze powervrouwen, maar was het ook nog eens een all female-productie! Bewonder hier de post – én ons powervrouwenteam.

Gerelateerde blogs