Sligro Food Group.
Welkom in de wereld van food. Welkom bij Sligro.
Dat is het concept van de nieuwste campagne van Sligro. Want Sligro is dé foodgroothandel van Nederland. En dat mag iedereen met een KvK-nummer weten. Met een grote campagne wil Sligro dan ook hun merkbekendheid vergroten. Door middel van onder andere een radiocommercial. Een primeur voor Sligro, dus een eer dat wij hierin een belangrijke rol mochten spelen.
Strategische aanpak
Sligro’s campagne heeft twee doelen: het vergroten van de merkbekendheid en het activeren van de doelgroep om een klantenkaart aan te vragen en de Sligro-vestigingen te bezoeken. De campagne wordt uitgerold in verschillende fases volgens het See-Think-Do-Care-model. Elk element is zorgvuldig afgestemd op de doelgroep en op de fase in de klantreis. Een belangrijke campagne waarbij wij als NEW al onze disciplines hebben kunnen inzetten. Van strategie en conceptontwikkeling tot contentcreatie en video-editing. Van A tot Z. En allemaal in samenwerking met Sligro.
Concepting
Het concept is gebaseerd op een krachtige kernboodschap die perfect aansluit bij het merk-DNA van Sligro. De slogan ‘Welkom in de wereld van food. Welkom bij Sligro.’ vangt de essentie van Sligro en daarmee willen zij de foodprofessionals van Nederland voor zich winnen. Vanuit dit concept zijn we vervolgens aan de slag gegaan met de radiocommercial, een sleutelonderdeel van de campagne.
Radiocommercial
Tune jij weleens in bij Radio 538, Sky Radio, NPO Radio 2 of 3FM? Misschien heb je Sligro’s radiocommercial dan al wel gehoord! Deze wordt landelijk uitgezonden en bestaat uit een krachtige commercial van 15 seconden en een tag-on van nog eens 5 seconden. In samenwerking met de Amsterdamse creative audio agency Lab³ hebben we deze ontwikkeld, waarin wij samen met Sligro de lead hadden.
Beluister de radiocommercial en tag-on 👇🏼
Audio-identiteit
Wat deze commercial bijzonder maakt, is dat hiermee tegelijkertijd een complete audio-identiteit voor Sligro is ontstaan; de sound zal niet alleen voor deze campagne worden gebruikt, maar speelt een blijvende rol in de merkcommunicatie. Dit maakt de radiocommercial een essentieel onderdeel van de campagne én de bredere merkidentiteit.
Visuele versterking
Die toffe radiocommercial is een onderdeel van een complete campagne. Het concept hebben we versterkt met visuele elementen. Voor elke fase van de campagne zijn er video’s en foto’s geschoten. Specifiek afgestemd op verschillende campagnetypes zoals Google Performance Max en platforms zoals Meta en YouTube. Ook hebben we banners, social ads, outdoor posters en advertenties gerealiseerd. En zo hebben we, in een mooie samenwerking, een multimediale campagne ontwikkeld. Daarmee laat Sligro van zich horen en zijn ze zichtbaar.
Allemaal om de naamsbekendheid te vergroten en de markt te veroveren. Dat klinkt als muziek in de oren! Heb jij ook oren naar een strategisch onderbouwde aanpak voor een activerende campagne? Laat je horen en neem contact op met New.
Credits
Sligro
Rutger van den Aker, Janneke van Gorp, Amber Adašević, Annejet van Kessel, Joost Smits en Judith Butz en Maurice Dijkstra
New. Brand Activators.
Strategy: Willy Fitters
Concept: Domien Hellwig en Jenneke van Liempt
Account: Marlon van der Heyden
CSD: Hennie Bouwe
Lab³
Music strategy & production: Friso Schoone
Music: Luca Beugeling
Creative supervision: Dick Kok
Voice over: Job Bovenlander
Media
Happy Horizon
MediaValue