Een online open dag campagne - New. Brand Activators.
Scroll to top

Een online open dag campagne

Scholengemeenschap de Rooi Pannen.

Bezoek de online open dag en scoor jouw ticket voor de toekomst.


Al vele jaren werken we jaarlijks de activatiecampagne uit rondom de open dagen van scholengemeenschap De Rooi Pannen. Het doel? Zoveel mogelijk potentiële studenten en leerlingen naar de open dag trekken op de verschillende locaties van De Rooi Pannen. 

Open of dicht?
Dit jaar wisten we vanwege COVID-19 niet wat het ging worden: een fysieke open dag met de nodige maatregelen of moest de school dicht? De opdracht werd dit jaar dus iets anders dan voorgaande jaren. We moesten namelijk een concept bedenken dat zowel overeind zou blijven als de school open zou mogen als dat de school dicht zou moeten.

Jouw ticket voor de toekomst
Wij verzonnen Jouw ticket voor de toekomst. Een kreet die op verschillende manieren te interpreteren valt en voor beide situaties, school open of dicht, een oplossing bood. Wanneer de school open zou mogen zou dat als doorstroomlocatie zijn en zat je vast aan een maximaal aantal bezoekers. Om dit goed te monitoren zou er met tickets gewerkt kunnen worden. Jouw ticket voor de toekomst kon in dit geval dus letterlijk opgevat worden: bestel een ticket, bezoek de open dag en ontdek je toekomst. Figuurlijk is De Rooi Pannen natuurlijk altijd jouw ticket op een glansrijke toekomst, in welke branche dan ook. Moest de school dicht, dan kon je het concept op deze manier uitleggen. 

Een online open dag?
De kogel ging pas laat door de kerk: de school moest dicht blijven. Online, daar moest het dus gebeuren. De campagne Jouw ticket voor de toekomst werd dus compleet online uitgerold. Om aankomende leerlingen en studenten toch een goed beeld van de school te geven is beeldmateriaal essentieel. Daarom maakten we voor deze campagne een aantal prachtige mini-docu’s. Elke onderwijsafdeling, op iedere locatie, moest in beeld komen. Dat resulteerde in 12 video’s waarin Zo echt kan leren zijn (de pay-off van De Rooi Pannen) optimaal naar voren kwam. Het enthousiasme van de school, de passie voor ieder vak en natuurlijk de studenten voerden in deze mini-docu’s de boventoon. Hierdoor werden aankomende leerlingen en studenten, ondanks dat een fysiek bezoek aan de school niet mogelijk was, toch goed geïnformeerd en kregen ze een duidelijk beeld van De Rooi Pannen. 

Meer dan video
Nieuwe potentiële leerlingen kunnen op derooipannen.nl alles ontdekken over hun toekomstopleiding. Naast het bekijken van de video’s was het mogelijk een virtuele 360˚ schooltour te volgen en zelfs Whatsappen met de afdelingen was een mogelijkheid! De school is ook online gepromoot onder de noemers Jouw ticket voor de toekomst en Ontdek ons online. Daarvoor maakten we een YouTube teaser, een preroll en een aantal social media ads. Zo zie je maar: door flexibel te zijn, snel te schakelen en naar oplossingen te zoeken kun je ook online flink uitpakken.