Een on- en offline merkcampagne met de restaurants als ambassadeur Scroll to top

Flitsende campagne voor Mr. Butler

Mr. Butler.

Een on- en offline merkcampagne met de restaurants als ambassadeur

 

Fietsende butlers? Ja hoor, niks is te gek tegenwoordig. Ben je even niet in de gelegenheid om te koken? Onverwachts gasten aan tafel? Of heb je gewoon een keer geen zin of tijd om zelf boven de pannen te staan? Schakel Mr. Butler in en binnen no time staat het lekkerste restaurantmenu op je tafel. Mr. Butler, een online bestelplatform en instant food delivery service in één, groeit als kool. Aan New de eer om een concept uit te werken voor een sympathieke on- en offline campagne namens de fietsende butlers. Mr. Butler, gemakkelijk én smakelijk!

Nét even anders

We kennen ze allemaal, formules als Thuisbezorgd en Deliveroo. Mr. Butler vist een beetje in dezelfde vijver, maar pakt het toch nét even iets anders aan. Men merkte bij Mr. Butler immers al snel dat de hedendaagse consument ook regelmatig behoefte heeft aan de betere, culinaire restaurantgerechten. Dus behalve dat je bij Mr. Butler terecht kunt voor het bestellen en thuisbezorgen van je snelle hap, kun je ook kiezen uit de gerechten van deelnemende etablissementen in het wat hogere segment.

100% Lokaal

Hoe het werkt? Simpel. De fietsende butlers op hun in het oog springende roze e-bikes halen je favoriete gerechten op bij het restaurant van jouw keuze en bezorgen ze zo snel mogelijk bij jou thuis of op een andere gewenste locatie. Het aanbod op de website van Mr. Butler komt van fysieke restaurants uit je eigen buurt, letterlijk en figuurlijk om de hoek. Iedere aankoop op mrbutler.nl komt terug bij de lokale ondernemer. 100% lokaal dus! Iets wat zeker ook de leefbaarheid in jouw woonplaats ten goede komt.

Ambassadeurs

New werd gevraagd om Mr. Butler zowel on- (social media) als offline (abri’s) iets scherper in de markt te zetten. Het ging hierbij met name om Nijmegen en Den Bosch, steden waar de bekendheid van Mr. Butler nog ietswat achter liep. Voordat het team van New met fotograaf Bram op pad ging, namen we samen met Mr. Butler echter eerst een strategische beslissing. We hadden de focus natuurlijk kunnen richten op de fietskoeriers van Mr. Butler, als verlengstuk van de restaurantbediening. Maar waarom ook niet de restaurants en hun medewerkers zelf erbij betrekken? Uiteindelijk bereiden zij je eten, niet Mr. Butler. In feite zijn de deelnemende restaurants dus de ambassadeurs voor Mr. Butler. Tegelijk krijgt de consument op deze manier de gezichten achter zijn of haar maaltijd te zien, wel zo leuk!

Spin-off

Zowel vanaf de socials als vanaf de abri’s in Nijmegen en Den Bosch lachen de sympathieke medewerkers van de diverse restaurants ons nu toe, super in beeld gebracht door onze fotograaf Bram. De medewerkers en bewuste restaurants worden bovendien met naam genoemd, wat op zijn beurt direct goede reclame oplevert voor de restaurants zelf. Wellicht de reden dat we overal met open armen werden ontvangen! De campagne kreeg daarbij nog een leuke spin-off. De gefotografeerde restaurantmedewerkers spotten namelijk hun eigen abri’s, zetten die op de foto en deelden de beelden vervolgens op verschillende socialmediakanalen. Hoe meer aandacht, hoe beter!

Merkcampagne Mr Butler

Gerelateerde blogs