Sligro.
Van concept tot copy: Kerst voor elkaar
Wanneer de eerste kerstliedjes uit de radio klinken, zo ergens in november, zijn er steevast twee kampen: zij die het véél te vroeg vinden en zij die er zielsgelukkig van worden. Wij horen bij die laatsten. Sterker nog: bij ons mag kerstmuziek al in de zomer gedraaid worden. Nul problemen. Dat werkt immers nóg fijner als je in de zomer lekker voor het inspiratiemagazine van Sligro aan het knallen bent.
Kerst voor elkaar
Elk jaar komt dit leuke kerstproject terug en zijn wij verantwoordelijk voor de begeleiding van A tot Z. Samen met Sligro gaan we rond de tafel om een tof concept te bedenken, om dit vervolgens samen door te vertalen naar verschillende middelen. Het thema van dit jaar luidt: kerst voor elkaar. Na roerige tijden hopen we deze kerst weer met elkaar te kunnen vieren. En dat betekent uitpakken! Van bijzondere gerechten tot chique dranken en een stijlvolle tafelaankleding: met Sligro heb je de feestdagen tot in de puntjes verzorgd. Inspiratie genoeg!
Megamooi magazine
Ook dit jaar hebben we samen met Sligro gezorgd voor 104 pagina’s aan smakelijke inspiratie; Sligro’s inspiratiemagazine staat weer boordevol recepten en handige tips om van kerst en de andere feestdagen een grandioos culinair succes te maken. Samen met creatieve foodstudio Boefkik ontwikkelden we de meest verrukkelijke recepten, welke we – al watertandend – op de gevoelige plaat vastlegden. Daarnaast deden we de styling, de vormgeving en schreven we alle copy voor het magazine. Benieuwd geworden naar het inspiratiemagazine? Pik er eentje op in een van de Sligro-vestigingen of bekijk de online versie hier.
Online doorvertaling
Daarbij hoort uiteraard de online doorvertaling; op de site van Sligro zijn alle recepten, ondersteunende video’s, producten en inspiratie uit het magazine te vinden én meer. Ook aan deze productie hebben wij mogen bijdragen. Een van onze copywriters schreef de SEO- en metateksten en onze webdesigner zorgde samen met het team van Sligro dat alle copy en beelden op de juiste plek terechtkwamen.
POS-materiaal
Nu de magazines in de vestigingen liggen, hoort daar natuurlijk mooi POS-materiaal bij. Voor degenen die de afkorting niet kennen: point-of-sales-materiaal is promotiemateriaal in vestigingen dat de aandacht trekt naar een bepaald product. Deze vind je in alle Sligro-vestigingen.
Én zakelijk en de foodprofessional
Onder het overkoepelende kerstconcept vallen daarnaast nog twee andere campagnes: Sligro zakelijk en de campagne voor de foodprofessional. In deze tijd van het jaar laat je zien dat je er voor elkaar bent met Sligro’s verrassende en rijke kerstpakketten, luxe geschenken of een tinteling, waarbij medewerkers zelfs hun eigen cadeau kunnen uitzoeken. Hiervoor deden wij de fotografie, realiseerden wij de brochure en maakten we video’s. Ook voor de foodprofessional hebben we in samenwerking met Sligro een campagne-concept bedacht en hiervoor verschillende middelen uitgewerkt.
Trots als een pauw
We zijn superblij met en trots op ons team en de fijne samenwerking met Sligro. Want zeg nou zelf: deze editie is toch weer een pareltje?