Een verbindend magazine voor de i-team-familie Scroll to top

Een verbindend magazine voor de i-team-familie

i-team Global.

Met New’s concept, content, advies en regie

 

Uitdagingen zijn we bij New wel gewend. Dus toen we de vraag kregen om een compleet internationaal magazine te ontwikkelen, ontwerpen en realiseren – o ja, en dat binnen vier weken – werden we alleen maar heel enthousiast. Kom maar op! Een paar weken later hielden ze bij i-team Global hun eigen i-connect Magazine vast.

Schoonmaken een leuk onderwerp? Als het aan i-team Global ligt wel! Het is zelfs de missie van i-team: het hele schoonmaakproces makkelijk maken en tegelijk het plezier in het schoonmaken terugbrengen met high-end schoonmaakmachines, producten en hulpmiddelen, zoals stofzuigers, schrobzuigmachines, kauwgomverwijderaars, microvezelpads en alles-in-één reinigingseilanden. En dat wereldwijd. Hoe vertel je als organisatie, opererend vanuit Eindhoven, je verhaal aan alle stakeholders en distributiepartners in al die landen?

Ambitieus

Dat was ook de vraag vanuit i-team Global aan New. Ongeveer, dan. Want In eerste instantie wilden ze alleen een eenmalig middel in de aanloop naar de komende beurs. Ons leek het een tof idee om nog een stapje verder te gaan: maak een periodiek magazine in meerdere talen en verbind elke editie aan een land als thema, zodat je continu in verbinding blijft met je achterban. Als verkoopondersteunend middel, maar tegelijk als inspiratie- en kennisbron voor alle stakeholders en resellers van i-team producten. Het idee werd goed ontvangen door i-team Global. Het moest er wel binnen vier weken liggen, met de beurs in aantocht. An die arbeit!

From scratch

We begonnen met niets. Letterlijk. Ook voor een degelijke redactievergadering was geen tijd. Intern staken we daarom de koppen bij elkaar en al snel ontstonden de contouren van een magazine: een internationaal tijdschrift dat voor i-team Global als tool kan dienen om te vertellen wie ze zijn, wat de ontwikkelingen en trends zijn binnen de internationale schoonmaaksector, aan welke nieuwe producten men werkt, tips en adviezen, et cetera. Een inspiratiebron en verkoopondersteunend middel in één.

Van concept tot realisatie

Ons conceptvoorstel kreeg al snel groen licht. Ook over de naam waren we het snel eens: i-connect Magazine. Een veelzeggende titel die mede beschrijft waar het magazine voor bedoeld is: verbinding binnen de ‘i-team-familie’. Vervolgens gingen we aan de slag met het realiseren van een eerste dummy van het magazine. Compleet met bladplank, fotografie en copy. Het leuke daarbij is dat we als New ook al snel namens i-team Global een regisserende rol kregen bij het ophalen van content en beeldmateriaal bij de stakeholders in het buitenland.

Adviseur

Gaandeweg het proces bleek dat we als New tegelijk een adviserende rol in het hele proces hadden. Zo deelden we onze eigen ideeën over de inhoud van het magazine met i-team Global en adviseerden we de klant om zelf ook vooral advertenties te plaatsen in het magazine. Daarbij dachten we met i-team Global mee over de stijl, inhoud en look and feel van die advertenties. Het voordeel van een communicatiebureau met alle specialismen onder één dak!

Een veelbelovende toekomst

Het eerste i-connect Magazine ligt er inmiddels. Én er komt een vervolg; de wens bestaat om drie keer per jaar een i-connect Magazine uit te geven. Met een gedrukte Engelse versie en digitaal inzetbare pdf-versies in de talen Nederlands, Engels, Italiaans, Spaans, Portugees en Frans. Hierbij mogen wij de rol van regisseur en adviseur op ons nemen. Supertof!