‘Ik hypotheek’: doe het snel en gemakkelijk - New. Brand Activators. Scroll to top

‘Ik hypotheek’: doe het snel en gemakkelijk

IkHypotheek

Een initiatief van Univé Zuid-Nederland.

“Ik hypotheek, jij hypotheekt, wij hypotheken”.

 

We doen het tegenwoordig veel liever allemaal zelf. Dat is ook de aanleiding geweest voor Univé Zuid-Nederland om met het idee van een ‘doe-het-zelf’ hypotheek te komen. Zelf snel en gemakkelijk je hypotheek kunnen regelen, dat was de insteek. Voor NEW een prachtige uitdaging, die we natuurlijk met beide handen aanpakten, om deze ‘IkHypotheek’ als nieuwe dienst van Univé Zuid-Nederland in de markt te mogen zetten. Vol trots en enthousiasme gingen we samen met het marketingteam van Univé Zuid-Nederland aan de slag met het bepalen van een strategie. Waarna het zaak was om ook een identiteit en concept met potentie te ontwikkelen, als gedegen basis voor deze unieke, nieuwe dienst. En wat helemaal leuk is? Het biedt een mogelijkheid voor Univé om van ‘hypotheken’ een heus werkwoord te maken.

Zelf snel en gemakkelijk hypotheken
De essentie van de hypotheekservice IkHypotheek is dat consumenten aan de hand van drie pakketten zelf snel, gemakkelijk én voordeliger hun hypotheek af kunnen sluiten. Door de geboden rekentools en het proces op de website bereken je heel eenvoudig wat je kunt lenen en of je het huis dat je op het oog hebt wel kunt betalen. Dit kun je helemaal zelf doen (pakket A), met ondersteuning van een adviseur (pakket B) of door het volledig door een adviseur te laten afwikkelen (pakket C). Maar hoe breng je deze service nou echt goed onder de aandacht? En hoe activeer je potentiële klanten tot het afsluiten van een hypotheek?

Vertrouwen
Een hypotheek afsluiten is heel wat anders dan een nieuwe fiets kopen. Voor de consument moet er daarom wel een basis van vertrouwen zijn. Weet de klant eenmaal dat IkHypotheek kan leunen op de naam en goede reputatie van Univé, dan is dat vertrouwen er al snel. Om even technisch te worden: wij adviseerden Univé Zuid-Nederland dan ook om de nieuwe dienst als een ‘endorsed brand’ te lanceren, met Univé Zuid-Nederland als de duidelijke afzender. Dit straalt vertrouwen uit en daardoor voelt IkHypotheek niet als een totaal vreemde.

Vrijheid
Daarnaast biedt zo’n ‘endorsed brand’ de vrijheid om het merk IkHypotheek anders te positioneren, andere doelgroepen aan te spreken, een afwijkend imago te creëren, een andere taal te spreken én andere diensten aan te bieden (in dit geval hypotheken in plaats van verzekeringen). Alle kans dus om voor IkHypotheek een compleet nieuwe identiteit en concept te ontwikkelen en zo op te vallen in de markt.

Ik hypotheek zelf, hoe hypotheek jij?
Over het spreken van een andere taal gesproken, waarom van ‘hypotheken’ niet direct een werkwoord maken? Iets wat wij als bureau dat graag nieuwe wegen bewandelt alleen maar aan kunnen moedigen. Want behalve dat je daarmee diepte en lading geeft aan de naam IkHypotheek heeft het tegelijk de gewenste ‘stopkracht’ die we voor ogen hadden. Zo is onze Nederlandse taal nu verrijkt met een heus nieuw werkwoord én zinnen als:

“Mijn nieuwe appartement? Dat hypotheek ik lekker zelf.”
“Onze eerste woning? Die hypotheken we gewoon samen.”

Wordt ‘hypotheken’ nog eens tot woord van het jaar gekozen? Zou zomaar kunnen, wij gaan er in ieder geval voor! Een lekker onderscheidend en passend logo erbij, een fraai kleurenpalet en een nieuw eigenzinnig merk is geboren! Hoewel, we waren er nog niet helemaal …

Website ‘and beyond’
Want hé, een fijne website als merk-portaal is ook geen overbodige luxe. We bedachten het ontwerp van de website en werkten het verder uit. Niet alleen het onderscheidende taalgebruik en de kleuren stonden hierbij centraal, ook over de beeldtaal dachten we goed na. Beelden waarin de doelgroep duidelijk is te zien. Herkenbaarheid alom.

Toen de website eenmaal stond als een huis (haha!), werkten we ook nog een heel arsenaal aan marketingmaterialen uit. Denk bijvoorbeeld aan online banners en video’s voor gebruik op de social media. Middelen die zijn gericht op starters én doorstarters op de huizenmarkt. Met deze uitingen zorgen we enerzijds voor merkbekendheid en zichtbaarheid, maar daarnaast ook voor traffic naar en op de website. Traffic die uiteindelijk tot de gewenste conversie moet leiden. Dus ben je nou op zoek naar een financiële basis voor je nieuwe woning, denk even goed na over hoe jij dit wil gaan hypotheken!