Introductiecampagne: Perfect light, perfect life - New. Brand Activators. Scroll to top

Introductiecampagne: Perfect light, perfect life

Caliber Europe.

Betaalbare smart verlichting voor iedereen.

 

Elektronicamerk Caliber Europe heeft een nieuw product ontwikkeld: Smart Light. Slimme verlichting die aan alle moderne kwaliteits- en duurzaamheidseisen voldoet, maar daarbij een heel stuk betaalbaarder is. En op sommige vlakken zelfs beter presteert dan de prijzige alternatieven op de Smart Light markt. Aan NEW de eer om met een introductiecampagne de aandacht te creëren voor deze mooie producten. Daarvoor ontwikkelden we de campagne ‘Perfect light, perfect life’. Van strategie en concept tot realisatie en media-inzet. Ook mochten we adviseren over de website en webshop.

Dromen en ambities
Voor Caliber is de Smart Light verlichting een volgende stap in de ontwikkeling van het merk. Niet alleen omdat het hier een gloednieuwe productlijn betreft, maar ook omdat Caliber nu voor het eerst rechtstreeks de consumentenmarkt opzoekt. De uitdaging: hoe gaan we deze nieuwe productlijn positioneren in de groeiende markt van verlichting en ‘smart-home producten’? Met in ons achterhoofd de droom om de wereld een stuk duurzamer te maken en de ambitie om Caliber in de verlichtingsmarkt binnen drie jaar een belangrijke positie te bezorgen.

Strategie
Om te beginnen bepaalden we het merk-DNA, om zo inhoudelijke invulling te kunnen geven aan de gewenste positionering in de markt en vervolgens een voorkeurspositie te kunnen creëren in de mentale wereld van de doelgroep. Die voorkeurspositie zorgt er immers ook voor dat het merk als eerste wordt overwogen in het aankoopproces. Bij het positioneren keken we niet alleen naar de merkstrategie, maar stonden we ook uitgebreid stil bij de diverse doelgroepen, doelmarkten, concurrenten, usp’s en sterkten en zwakten van het product.

USP’s
Wat de usp’s betreft: de Smart Lights van Caliber kun je tot 1% dimmen, waar andere merken maar tot 10% komen. De lampen gaan allemaal tegelijk aan en uit en je hebt geen last meer van knipperen bij het dimmen. Ook is de Smart Light met wit, warm wit én gekleurd licht een echte alles-in-één lamp. Bovendien, en dat is een beetje technisch, heb je dankzij een revolutionair Bluetooth Mesh protocol maar één IP-adres in gebruik voor al je lampen bij elkaar en kan je toch overal ter wereld je lampen aansturen met je smartphone.

Perfect light, perfect life
Naast de diverse USP’s is de echte onderscheidende kracht van de Smart Light uiteindelijk dat Caliber met dit product slimme sfeerverlichting voor iedereen bereikbaar maakt. Op basis van deze merkessentie zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een bijpassend concept voor de campagne.

We deden Caliber daarvoor drie voorstellen. Uiteindelijk koos Caliber voor het concept ‘Perfect light, perfect life’, waarbij we laten zien hoe ‘perfecte levens van gewone mensen’ er écht uitzien. We zoomen daarbij niet in op het product zelf zoals veel concurrenten dat doen, maar meer op de mens die het product gebruikt en wat het product kan doen om de juiste sfeer te creëren en het leven van die mensen te veraangenamen.

Het échte leven
We kozen daarbij voor beelden in real-life-settings. Geen beelden met een ‘stock-gevoel’, maar beelden die laten zien hoe het er echt aan toegaat in onze huiskamers. Huiskamers die vaak rommelig zijn, waar ieder gezinslid soms met zijn eigen ding bezig is en waar spelende kinderen regelmatig de boel op stelten zetten. We deden de locatiescouting voor de fotoshoot, selecteerden de modellen, verzorgden de fotografie en bepaalden de tone-of-voice van de bijbehorende copy: een duidelijke, simpele schrijfstijl. Geen poespas of moeilijke woorden, maar een vermakelijke en vrolijk geformuleerde tekst. Zo écht mogelijk.

Activeren van het merk
Toen het merk eenmaal stond als een huis, zijn we de geformuleerde doelgroepen gaan activeren. Daarbij gaven we advies bij het vormgeven van de website en verzorgden we de vormgeving van de webshop. Met mooie uitingen op social- en online media genereerden we zoveel mogelijk webtraffic en uiteindelijk natuurlijk conversie. De Caliber Smart Light-website en de verschillende product-landingspagina’s staan daarbij centraal in de activatiestrategie van het merk. Via de website sturen we op gevoel, positionering, vertrouwen en voordelen, terwijl we op de afzonderlijke landingspagina’s vooral sturen op conversie en aankoop van de Smart Light producten.

Gerelateerde blogs