Klanten inpakken met private labels - New. Brand Activators. Scroll to top

Klanten inpakken met private labels

Sligro Food Group.

Maak kennis met de eigen merken van Sligro

 

Waarom de merken Sanissimo, De Rooie Hen, Meyerij, Alex Meijer, De Goudse Waegh, Kern en Meesterschap elkaar de hand kunnen schudden? Ze behoren allemaal tot het uitgebreide assortiment huismerken/private labels van Sligro. Voor een groot deel van die mooie merken verzorgt New het packaging design!

Private labels als goedkoper alternatief

Sligro komt de horeca en foodprofessionals graag tegemoet. De huismerken spelen hierbij een grote rol. Op dit moment voert Sligro 60 private labels in haar assortiment en 300 exclusieve merken die alleen bij Sligro verkrijgbaar zijn. Merken die dezelfde kwaliteit hebben als A-merken, in sommige gevallen zelfs béter zijn, met een zacht prijsje van gemiddeld 25% goedkoper dan A-merken. Je begrijpt: elke slimme horecaondernemer maakt hier gretig gebruik van. En om het voor hen lekker overzichtelijk te maken, bundelden wij alle merken voor Sligro in een huismerkenbrochure. Komt dat zien!

Het oog wil ook wat

De prijs en kwaliteit van de private labels van Sligro zijn natuurlijk al in het voordeel. Maar zonder een smakelijk uiterlijk kom je niet ver; 70% van de consumenten beoordeelt een product immers op een verpakking. En dan komen wij om de hoek kijken. Ons team van creatieve packaging designers heeft een neusje voor verleidelijke en onderscheidende verpakkingen en weet dondersgoed hoe je de consument visueel inpakt. En vergis je niet: een verpakking is veel meer dan een mooi etiket.

Ons (ver)pakkie aan

Bij het packaging design voor al die Sligro-merken komen onze kennis op dit vlak en op het gebied van food samen. Wanneer we vanuit Sligro een verzoek krijgen om een verpakking te ontwerpen, updaten of een line extension te ontwerpen, beginnen onze creatieve breinen dan ook direct te ratelen. De verpakking moet niet alleen aantrekkelijk zijn, maar ook duidelijk. Tegelijk komt er een stuk strategie bij kijken – waar komt het betreffende product straks te liggen en tussen wat? – en de praktische aspecten van het product. Wat komt er in de verpakking te zitten, hoe gaat de verpakking gebruikt worden, welke vorm en materialen passen daar het best bij, hoe maak je het product open, et cetera. Daarbij zijn er een hoop dingen waarmee je rekening moet houden. Niet alles mag zomaar op een verpakking worden gezet. Plus: Sligro heeft ook vestigingen in België. Hierdoor worden de verpakkingen ook vertaald naar het Frans. En laten die nou net wat langer van stof zijn. Zo kan ons verpakkingsontwerp er opeens heel anders uit komen te zien.

Ontdek en bewonder

Een recent packaging design-project was het ontwerpen van de gehele Meyerij-lijn. Supertof om vanuit het niks een nieuw merk op de markt te brengen. Een ander tof project was het ontwerpen van de verpakkingen van De Groene Hen, het duurzame zusje van De Rooie Hen. Een leuk, speels stijltje waar we ons dolgraag aan waagden. Een project wat ook direct in ons opkomt: de pannen van TGFF. De intentie was een nieuwe jasje, maar dit werd een volledige restyling! Klik hier om meer te lezen over packaging design à la New.

Laat je inpakken door ons!

Zijn jouw producten ook toe aan een gloednieuwe verpakking, een opknapbeurt of doorvertaling?  Let us know, onze packaging design-specialisten Anouk en Laura gaan met alle plezier voor je aan de slag! En laat je vooral ook inspireren door de Sligro-brochure, die boordevol staat met voorbeelden van een New staaltje packaging design.

Gerelateerde blogs