Mr. Mex: de lancering van een nieuw eigen merk Scroll to top

Mr. Mex: de lancering van een nieuw eigen merk

Sligro Food Group.

¡Fiesta Mexicana!

 

Hola señoras y señores! Sligro speelt in op de groeiende markt van wereldkeukens en komt met een nieuw eigen merk met een breed assortiment aan tortillawraps, nacho’s en dipsauzen. Ideaal voor op de lunch- of borrelkaart. Een mooie kans voor ons om Mr. Mex te introduceren aan de markt. Maandenlang hebben we intensief samengewerkt met het team Eigen Merken van Sligro, want elke nieuwe verpakking en nieuwe verpakkingslijn bij Sligro begint bij dit team. Daarna hebben we deze schitterende nieuwe lijn met het marketingteam van Sligro gelanceerd met een allesomvattende campagne. Professionals van beide teams die, elk met hun eigen expertise, samen met New elkaar hebben uitgedaagd om tot een groots resultaat te komen. En daar zijn we trots op en dankbaar voor.

Vamos amigos

Bij de lancering van een nieuw merk komt een heleboel kijken. Van het ontwikkelen van een unieke merkidentiteit tot het bepalen van de juiste verpakkingslijn. En van het ontwikkelen van een activeringscampagne tot het uitwerken van een omnichannel-middelenmix. Elk detail werd zorgvuldig afgestemd om dit nieuwe merk in één klap overtuigend neer te zetten. Met de juiste kennis in huis begonnen we eerst met het belangrijkste onderdeel: uitgebreid proeven!

Meximaal genieten

Authentieke Mexicaanse producten worden steeds populairder. Goed nieuws dus dat Sligro een nieuw Mexicaans merk van topkwaliteit op de markt brengt. Om een voorbeeld te geven: de nacho’s van Mr. Mex worden gemaakt van maïskorrels in plaats van maïsmeel. Dit biedt meer textuur, voedingswaarde én smaak. Mr. Mex’s producten zijn daarnaast mucho goedkoper dan de huidige merken. Het resultaat? Lekkere, makkelijke gerechten voor een scherpe prijs. En dat net vóór het terrasseizoen. Perfecte timing.

Van overleg naar onderscheid

Voor een optimaal resultaat hebben we elke stap in het proces in nauw overleg met Sligro gezet. We maakten drie concepten en hebben het winnende concept gefinetuned, welke je terugziet bij alle on- en offline uitingen van Mr. Mex. Onze designers gingen aan de slag met opvallende, kleurrijke en unieke stijlelementen. Combineer dit met de teksten en animaties en je hebt een campagne die zowel onderscheidend als duidelijk is.

Loco logo’s en verpakkingen

Natuurlijk is het logo-ontwerp en de verpakking superbelangrijk; 70% van de consumenten pikt een product uit het schap op basis van de verpakking. Onze packaging designers kwamen daarom met een fris design op de proppen dat niet te missen is in het schap: hip, Mexicaans en duidelijk onderscheidend van de concurrentie.

De ingrediënten van de campagne

Tijd om de campagne te starten. Mr. Mex biedt ondernemers kansen om in een markt die onder druk staat marge te maken in het groeiende segment wereldkeuken. Aan ons de taak om de juiste ingrediënten te verzamelen en deze te vertalen naar een smaakmakende campagne.

Zoals dat gaat in deze branche, bestudeerden we eerst aandachtig de achterkant van de verpakking. Vervolgens voegden we het een en ander zelf toe om deze caliente campagne te serveren.

In de verpakking:

  • Nieuw eigen merk Sligro
  • Kwaliteitsproducten
  • Inspiratie

Zelf toevoegen:

  • Toegankelijke en inspirerende recepten;
  • Spraakmakende copy
  • Fingerlicking fotografie
  • Verrukkelijke video’s
  • Strakke planning en dito samenwerking

Het resultaat?

Een 360 graden campagne die 365 dagen meegaat. We serveerden POS-materiaal in alle vestigingen, de landingspagina op de Sligro website, promomateriaal, strategie voor de owned en paid socials, e-mails, displays, *haalt adem* 3D-rendering van de gehele verpakkingslijn en meer. Onze opdrachtgever Sligro smulde ervan. ‘Time to wrap it up!’ zeggen we dan.

Gerelateerde blogs