'New' style rebranding - New. Brand Activators. Scroll to top

‘New’ style rebranding

Ictivity.

Rebranding: voor elk toekomstbestendig merk een must.


Je merk een flinke opfrisbeurt geven oftewel rebranding. Van tijd tot tijd is dat nodig. Want de markt verandert en standaarden ontwikkelen continu. Dus om een frisse uitstraling te behouden is het slim daarin mee te bewegen. Het geeft een signaal af dat je bezig bent met je merk en dat je waarde hecht aan je uitstraling. Je merkuitstraling is namelijk, net als bijvoorbeeld je medewerkers, ook een soort visitekaartje van je bedrijf. Daarnaast zorgt een nieuwe uitstraling voor nieuwe energie en een nieuwe vibe, binnen én buiten je organisatie. Komt dat even goed uit dat wij met nieuw wel raad weten  ;-).

Let’s make something new
We vonden het daarom ook super gaaf toen Ictivity bij ons aanklopte met de vraag of wij hun beeldtaal wilden rebranden. Ictivity, een ICT-dienstverlener, heeft jaren geleden bij ons een nieuwe huisstijl laten ontwikkelen. We hebben een nieuw logo ontwikkeld en hun ‘user basedcomputing’ visie vertaald in het concept ‘ICT begint bij de gebruiker’. Na een aantal jaren werd het tijd voor een opfrisbeurt. Het logo en het concept zijn nog steeds goed bruikbaar, maar de keyvisuals en de huisstijlitems konden wel een oppepper gebruiken. Super leuk dus dat we onze eigen ontwerpen van toen mochten optimaliseren naar de tijd van nu. Maar hoe doe je dat? De huisstijlitems en de keyvisuals die wij toendertijd voor hen hadden ontwikkeld zijn inmiddels erg herkenbaar in de markt geworden en werden veel gebruikt. Hoe ontwikkel je dan een nieuwe beeldtaal die herkenbaar blijft voor (potentiële) klanten en medewerkers? Dat werd onze uitdaging!

Graven in het merk
We begonnen gewoon weer bij het begin. Wie is Ictivity eigenlijk en waar staan ze voor? Ictivity is verantwoordelijk, transparant én mensgericht. Deze merkwaarden dragen ze constant uit. Het is dus belangrijk dat deze merkwaarden, net als in de huidige beeldtaal ook terugkomen in de nieuwe beeldtaal. Daarnaast staat bij Ictivity altijd de gebruiker centraal. ICT is er voor de gebruiker en niet andersom. Door flink te graven in het merk en goed te zoeken naar een herkenbare stijl die aansluit bij de vorige beeldtaal en die past bij de huidige tijdgeest én bij Ictivity konden we de oude keyvisuals in een nieuw jasje steken. Dit resulteerde in drie nieuwe frisse keyvisuals met elk een herkenbare kleur passend bij de drie branches waar Ictivity actief is: zorg (roze), overheid (paars) en bedrijven/office (blauw).

360˚ branding
Met deze drie keyvisuals als stevig beginpunt konden we in een sneltreinvaart alle bijbehorende communicatiemiddelen ontwikkelen. En daarnaast kregen we nog een andere leuke opdracht. Want een rebranding is eigenlijk pas echt compleet als je het daadwerkelijk overal doorvoert. Dus ook in de eigen werkomgeving. Eind 2020 is Ictivity in een nieuw pand getrokken. En wij kunnen je vertellen: naast alle communicatiemiddelen ademt ook dit pand Ictivity. Ictivianen (de medewerkers van Ictivity) willen inspireren en je enthousiasmeren, dat hebben we doorgetrokken in het pand. Met frisse kleuren en motiverende quotes op de muren passend bij de nieuwe beeldtaal krijg je meteen dat Ictivity-gevoel te pakken wanneer je het pand binnenstapt. En dat is precies wat branding hoort te doen.