Online de Limburgse huiskamers in - New. Brand Activators. Scroll to top

Online de Limburgse huiskamers in

Univé Zuid-Nederland.

Deze online campagne voelde nog nooit zo dichtbij.


Een telefoon, tablet, laptop of computer: de meeste mensen bezitten tenminste wel een van deze schermen. En nog belangrijker: ze worden heel veel gebruikt en er wordt wat op af geïnternet. Als merk, bedrijf of organisatie is het daarom niet gek dat je ook in deze digitale wereld goed zichtbaar wilt zijn. Met een activerende, opvallende online campagne gericht én getarget op de juiste doelgroep zorg je daarvoor. En dat is precies wat wij voor Univé Zuid-Nederland mochten doen.

Online op de kaart
Van Univé Zuid-Nederland, een coöperatieve verzekeraar, kregen we namelijk de opdracht hen in Limburg op de kaart te zetten via een online campagne en zo hun naamsbekendheid daar te verhogen. Daarnaast wilde Univé Zuid-Nederland haar dienstenpakket onder de aandacht brengen en moesten we zorgen voor conversie, zowel online als in de vorm van afspraken voor hun persoonlijke adviseurs. 

Diep duiken in doelgroep en merk
Wat een gave opdracht! Snel gingen we voor deze knaller van een klant aan de slag. We doken in het merk Univé, in verzekeringen en in de belevingswereld van Limburgers om zo een goed concept te bedenken. Tijdens deze diepe duik kwamen we erachter dat we het vooral dichtbij moesten zoeken. Limburgers zijn namelijk erg gesteld op hun eigen taal en cultuur. Daarnaast vertrouwen ze op bedrijven die ‘lokaal’ voelen en op mensen die de taal spreken. Dus om de harten van de Limburgers te winnen, moesten we ervoor zorgen dat Univé in de online campagne lokaal en dichtbij zou voelen. 

Strategische zoektocht
Hoe konden we dat gevoel op de Limburgers overbrengen? In onze strategische zoektocht kwamen we erachter dat Univé in Limburg al behoorlijk wat leden heeft. Stuk voor stuk Limburgers die voor Univé hebben gekozen. Dit werd ons gouden campagnehaakje: deze Limburgse leden gebruikten we in de online campagne om het vertrouwen van heel Limburg te winnen. Want als de straat, de wijk, het dorp of de stad voor Univé kiest, dan wordt het een stuk gemakkelijker om ook voor Univé te kiezen. In de campagne laten we dus letterlijk zien dat Univé al veel verzekert in Limburg. Zo voelt Univé meteen een stuk dichterbij. 

Touch, tell, sell
Om dit op een goede manier bij de Limburgers te laten landen, bedachten we een online activatiecampagne met drie fases: touch, tell en sell. Zo hoopten we per fase steeds dichterbij te komen en het vertrouwen van de Limburgers te winnen. In de touch fase maakten we de connectie met de Limburgers en lieten we ze weten dat Univé al veel verzekerd in Limburg. Hier zetten we in op een breed bereik en lokale boodschappen. In de tell fase gaven we aan dat Univé voor elke situatie in het leven een verzekering heeft. Ook voor de Limburgers. En in de sell fase zorgden we voor conversie in de vorm van adviesgesprekken met de persoonlijke adviseurs. 

Middelenmix
Voor deze drie fases geladen met drie verschillende boodschappen maakten we diverse middelen. Denk aan Facebook/Instagram ads, Facebook Lead Ads, Google Display Ads, L1 Limburg Display Ads (zowel app als website) en een pre-roll voor YouTube.

Al met al een mooie gevarieerde middelenmix waarmee Univé Zuid-Nederland online de Limburgse huiskamers in vloog. Benieuwd naar de uitwerkingen? Bekijk ze hieronder.

Touch fase (bannerset & social media)

Online campagne Univé - touch fase
Online campagne Univé - touch fase
Online campagne Univé - touch fase

Tell fase (pre-roll YouTube)

Tell fase (bannerset & social media)

Online campagne Univé - tell fase
Online campagne Univé - tell fase
Online campagne Univé - tell fase

Sell fase (bannerset & social media)

Online campagne Univé - Sell fase
Online campagne Univé - Sell fase
Online campagne Univé - Sell fase

Gerelateerde blogs