DE DAMES
VAN HURKMANS

Voor het autobedrijf dat zich richt op vrouwen, ontwikkelden we een krachtige merkstrategie die het bedrijf duidelijk en relevant positioneerde. We creëerden een opvallende merkidentiteit en lanceerden een introductiecampagne die de aandacht trok. Het resultaat? Landelijke publiciteit en een enorme aantrekkingskracht op vrouwen in Noord-Brabant.

01.

De vraag

Hoe positioneer en introduceer je een autobedrijf speciaal gericht op vrouwen?

02.

De oplossing

Het opzetten van een ijzersterke, relevante merk-strategie, het creëren van een opvallende, aantrekkelijke merkidentiteit en een sterke introductiecampagne.

03.

Het resultaat

Heel veel landelijke publiciteit en een enorme aantrekkingskracht op dames uit de regio Noord-Brabant, die hier graag auto’s kopen.

De vraag

De zussen Janita en Mariëlle Hurkmans hadden een pand gekocht in Den Bosch en wilden hun droom realiseren. Het opzetten van een autobedrijf gericht op vrouwen en gerund door vrouwen. Ze kwamen bij ons met de volgende vragen: Hoe positioneer een autobedrijf voor vrouwen en door vrouwen? Kunnen jullie een naam en merkidentiteit bedenken en creëren? En hoe introduceer je een autobedrijf met zo’n unieke propositie?

Het resultaat

Enorm veel free publicity in landelijke media vanwege de unieke positionering en het opvallende merk. De allereerste vrouwengarage van Nederland. Voor vrouwen, door vrouwen. Een mooie boetiek-achtige showroom met een grote aantrekkingskracht op dames uit de regio Noord-Brabant. En veel aandacht in de regio vanwege de opvallende guerrilla-introductiecampagne.

De oplossing

Met een ijzersterke merkstrategie, positionering en merkidentiteit onderscheidt De Dames van Hurkmans zich van alle andere autobedrijven. Door zich speciaal te richten op waar vrouwen gevoelig voor zijn. Als je de showroom binnenstapt krijg je de ervaring alsof je een kledingboetiek binnenloopt en wacht je op een reparatie, dan zetten we wachtverzachters in zoals een manicurebehandeling. En met een guerrillacampagne gingen we rumoer maken in de regio om op te vallen op de overvolle autoboulevard in Den Bosch.

FREE PUBLICITY TER WAARDE VAN

Om te zorgen dat mensen over De Dames van Hurkmans gaan praten, jaagden we free publicity aan met diverse merkactivaties, zoals een opvallende guerrilla marketing actie. Met resultaat!

Willy Fitters
STRATEGY DIRECTOR
Willy Fitters

Meer weten over deze case?

Nieuwsgierig geworden? Geïnspireerd? Snappen we! Check snel onze andere cases.