DÉ SMAAKMAKER-
CAMPAGNE
Hoe haal je het onderste uit de fles in de markt van sauzen en dressings? Voor Hela ontwikkelden we een campagne die verder ging dan smaak alleen en het merk een extra betekenis gaf.
Dé Smaakmaker
Die iconische fles van de Hela Kruiden Ketchup Curry Original: iedereen kent hem wel. Maar de link naar Hela bleek nog niet iedereen te maken. Hoog tijd dus om het merk lading te geven. Als eerste stap, als fundering van onze ideeën, bouwden we daarom een communicatiehuis. De verschillende aspecten van het merk zijn hierin georganiseerd en op elkaar afgestemd. Het resultaat is één duidelijk verhaal.
Herkenbaar karakter
We hebben vervolgens een campagne opgezet die de essentie van Hela duidelijk maakt aan alle saus- en dressingliefhebbers. Een kleine toevoeging aan de merknaam zegt het allemaal: Hela is dé Smaakmaker. Dat smaakt naar meer! De basis van deze campagne? Je hebt altijd wel een smaakmaker in je voetbalteam, op een feestje of op kantoor, maar uiteindelijk is er, vooral aan tafel, maar één echte smaakmaker: Hela. Deze saus gooiden wij over alle uitingen en concepten van Hela.
Vernieuwde formats
Om herkenbaar te zijn en blijven moet Hela zich ook visueel onderscheiden. We ontwikkelden een nieuw sausje voor hun socialuitingen en formats met een nieuwe look, feel en wat extra lef. Om dat karakter extra kracht bij te zetten, ontwikkelden we naast een nieuwe look and feel ook nieuwe formats voor hun socialmedia-uitingen, zoals het Snackscuus en Fanmail Friday. Iedere uiting vertelt het verhaal van Hela als dé smaakmaker die nooit mag ontbreken, met een stijl die opvalt in je feed.
Merkbekendheid
Het resultaat is een frisse en smaakvolle brandingscampagne die het merk op een nieuwe manier onder de aandacht brengt. Een campagne die veel aandacht kreeg en zorgde voor meer naamsbekendheid bij een breder publiek. De Smaakmaker-campagne bewijst daarnaast dat branding verder gaat dan mooie visuals of een eenmalige actie. Het draait om een consistente beleving waarin Hela keer op keer als vertrouwd, onderscheidend en onmisbaar wordt gepositioneerd. Zo bouwden we een merkbekendheid op die ver voorbij de producten zelf reiken.
Nieuwsgierig geworden? Geïnspireerd? Snappen we! Check snel onze andere cases.