NIEUWE SMAAKMAKER
OP TAFEL

Een frisse sausintroductie die meteen in de smaak valt: met de lancering van Hela’s nieuwe Tomaten Ketchup – mét en zonder toegevoegde suikers – kreeg het sausschap er een smaakvolle nieuwkomer bij. Wij ontwikkelden een social-first campagne én een opvallende samplebox, waarmee we zowel digitaal als fysiek de aandacht trokken. Resultaat: miljoenen views en een tomatendoos om van te smullen.

Hela staat al decennia bekend om haar iconische curry, een favoriet bij menig sausliefhebber. Maar het werd tijd voor een nieuwe smaakmaker: Hela Original Tomaten Ketchup. Met en zonder toegevoegde suikers. Beide bomvol zongerijpte tomaten uit Spanje en Portugal en met het hoogste tomaatgehalte per 100 gram. Met een krachtige, social-first introductiecampagne brachten we de ketchup op een herkenbare en verleidelijke manier onder de aandacht. Dus hou een plekje vrij en… zet ’m ook op tafel! én een opvallende samplebox, waarmee we zowel digitaal als fysiek de aandacht trokken. Resultaat: miljoenen views en een tomatendoos om van te smullen.

Social-first campagne voor maximum bereik

De ketchuplancering kreeg een digitale kickstart met een creatieve socialstrategie. De heldere boodschap – Hela heeft nu ook tomatenketchup, die moet dus wel goed zijn! – viel op in de feed én in de smaak. Met een mix van video, animaties en opvallende visuals op Instagram en Facebook hebben we de ketchup op een herkenbare en verleidelijke manier gepresenteerd. Met de iconische rode fles in de hoofdrol wisten we de vertrouwde Hela-signatuur te behouden en toch iets nieuws te brengen. Zo legden we een brug tussen merkherkenning en nieuwsgierigheid. Geen eenmalige knaller, maar duurzame zichtbaarheid.

Cijfers die je laten watertanden
De eerste resultaten laten zien dat de ketchup ook écht opvalt:

  • 6,2 miljoen weergaven in de eerste drie maanden
  • 2,6 miljoen views in december, dé piekmaand
  • Langere videocontent scoorde het best, vooral door herkenbare gebruiksmomenten
  • Sterke organische zichtbaarheid, dankzij visueel onderscheidende content
  • Optimale balans tussen paid en organic bereik, voor maximale impact

Van introductie naar grootschalige campagne
Met deze introductiecampagne leggen we de fundering voor een bredere ketchupstrategie richting 2025. We bouwen verder op herkenbaarheid, smaakbeleving, conversie en vertrouwen. Zodat deze nieuwe smaakmaker z’n plekje op tafel blijft verdienen. Want als je ’m eenmaal geproefd hebt, wil je nog maar één ding: ‘m ook op tafel zetten!

Nieuwsgierig geworden? Geïnspireerd? Snappen we! Check snel onze andere cases.