Gouden Handjes vieren 50 jaar Knauf

Namens Knauf een jubileumcampagne voor heel stukadorend Nederland: letterlijk en figuurlijk een feestje om te mogen realiseren. Een dikke dankjewel voor de loyaliteit van Knaufs vaste klanten en stukadoors:
push, eh, scroll to party!

01.

De vraag

Hoe vier je 50-jarig productjubileum op een manier die vakmensen écht waardevol vinden?

02.

De oplossing

Een complete, meerlaagse campagne die stukadoors centraal zette, van feestelijke events tot activaties en opvallende online zichtbaarheid.

03.

Het resultaat

Ruim 42% van de markt registreerde zich met hun e-mailadres. Een succesvolle, feestelijke campagne dus! Met een mooie marketingcommunicatieprijs ‘De zilveren Bonk’ als kroon op het werk.

Team work to the max
Man met Knauf-isolatieproduct en blauwe banner met tekst: Scoor nu jouw kraskaart en maak kans
Deelnemer drukt op knop onder tekst ‘Knauf geeft een feestje! 17 mei 15:00–17:00 Stukbouw Schijndel’
Close-up van hand met kraskaart, blauwe banner: Scoor nu jouw kraskaart en maak kans – campagne Gouden Handjes

De Vraag

Knauf vierde in 2024 een bijzonder jubileum: Knauf MP 75 en Goldband zijn 50 jaar op de Nederlandse markt. Dat vraagt om een groots feest! Van strategie tot concept en uitrol: wij mochten aan de slag met deze feestelijke campagne. Het werd een feestje om het samen met de doelgroep te vieren: de stukadoors van Nederland.

Ambitieus doel in een lastige markt

Knauf wilde deze vakmensen bedanken voor hun loyaliteit én tegelijkertijd waardevolle data verzamelen. Doelstelling: de 7.000 geregistreerde stukadoors bereiken en minimaal 40% registreren met een e-mailadres.

De Oplossing

Het creatieve concept Gouden Handjes! eert de stukadoor als vakman achter perfect gladde muren en plafonds. De campagne werd breed opgezet, met meerdere doelen en in alle fasen, toegespitst op de stukadoors van Nederland.

Bestickerde Knauf-bus met tekst Gouden Handjes Bedankt! ter ere van 50 jaar MP 75 en Goldband in Nederland

Activatie op de winkelvloer voor online succes

“Druk op deze blauwe knop en wie weet win je als stukadoor wel de hoofdprijs: een pallet MP 75 of Goldband!” Als Knauf-klant kon je je aanmelden voor een van de evenementen in Amsterdam Sloterdijk, Volendam, Kampen of Schijndel. En met een bar, dj, presentator én dus die push-to-party-knop, zat er echt alles op en aan die feestjes. Niet zo’n feestbeest? Met Knaufs krasloten, die stukadoors ontvingen bij de aankoop van MP 75 of Goldband, maakten ze kans op twee tickets voor een concert van Goldband of een reis naar Engis (BE), waar de MP 75- en Goldband-fabriek staat. 

Hoe dan ook vielen de stukadoors in de prijzen; zij ontvingen altijd een limited edition prijs. Wel even registreren met een geldig e-mailadres. Honderden prijzen werden uitgereikt en 1.000 stukadoors genoten als VIP van Goldband in de Ziggo Dome.

Om de doelgroep op de hoogte te brengen van deze te gekke winacties en evenementen, hebben we niet alleen POS-materiaal geproduceerd, een website ontworpen en gebouwd, een socialstrategie met lokale targetting opgezet en de bijbehorende socialposts en video’s gemaakt, we ontwierpen zelfs een bus en sokken!


POS-materiaal, witte hoodie met opdruk Gouden Handjes, Strakke Wandjes en New-logo in geel en blauw

Het Resultaat. Met 3.000 unieke registraties (42% van alle stukadoors), een bereik van ruim 1 miljoen unieke social accounts, 3,5 miljoen videoweergaven en 15.000 bezoekers op de landingspagina, bleek deze campagne een gouden greep.

Gouden handjes bekroond
met een award

De herkenbare toon, het slimme gebruik van meerdere kanalen en de sterke activatiekracht, zorgden voor een superstrak resultaat. Dat kon alleen bereikt worden door de intensieve samenwerking tussen Knauf en New: van strategie en creatie tot uitvoering en optimalisatie. Door elkaars expertise maximaal te benutten, maakten we een campagne die niet alleen de doelgroep in beweging bracht, maar ook de kernwaarden van Knauf voelbaar maakte. En dat werd opgemerkt door de vakjury van de Communicatieprijs van Brabant. Zij bekroonde de campagne met een zilveren Bonk in de categorie marketingcommunicatie.

Communicatieprijs Brabant
Marlon van der Heyden
ACCOUNTMANAGER
Marlon van der Heyden

Meer weten over vette activatiecampagnes?

Nieuwsgierig geworden? Geïnspireerd? Snappen we! Check snel onze andere cases.