WE LIKE IT
VERY MOCHI
Er was eens… een vrouw met een prachtig mooie droom: Wendy Luong wilde niets liever dan haar zelfgemaakte mochi cakes op de markt brengen. Samen met Sligro hebben we Wendy’s sprookje inhoudelijk en creatief kunnen vertalen naar een concept om MingLing in de markt te kunnen zetten.
Food Impactor
In 2020 startte Wendy vanuit haar passie voor bakken met Green Bakers, waarmee ze veganistische bakmixen en verse zoete bakproducten voor de horeca op de markt bracht. Toen er serieuze concurrentie kwam, pitchte ze een nieuw idee tijdens Food Impactors Summit 2023: MingLing. Hierdoor mocht ze deelnemen aan het begeleidingsprogramma JUMP – een initiatief van Rabobank, Sligro, HAS Hogeschool, AgriFood Capital en stichting Goeie Grutten.
Van idee naar positionering en strategie
MingLing was in de basis een goed idee, maar moest nog een kop en staart krijgen. Dat was het moment waarop wij aanhaakten. En tegen zo’n superleuk project zeggen wij natuurlijk ja! Vindingrijk als ze is, had Wendy zelf al een heleboel ideeën. Deze hebben we samen gekanaliseerd, om vervolgens de positionering en strategie van MingLing te bepalen.
Wendy heeft haar kennis als levensmiddelentechnoloog, liefde voor bakken en trots op haar Aziatische afkomst laten samensmelten in MingLing. MingLing staat voor het vermengen, delen en verbinden van Oosterse en Westerse culturen. In dit geval door middel van ambachtelijke mochi cakes: authentieke Oost-Aziatische cakejes van kleefrijst. Vegan, lactose-, glutenvrij én heerlijk.
Conceptontwikkeling en middelen
Dit vertaalden we door naar hét MingLing-concept. Natuurlijk werkten we ook meteen de middelen uit die daarbij horen. We ontwierpen het logo, de huisstijl, website en verpakkingsrichting, maakten een brochure en animatie, én zetten onze fotograaf aan het werk met portret-, sfeer- en productfotografie van Wendy en de mochi cakes. Hiermee had ze alle handvatten en middelen om MingLing professioneel in de markt te zetten.
MingLing in de markt
De eerste successen zijn al geboekt: MingLing is te bestellen bij een aantal bubble tea bars en Wendy stond op verschillende events met haar mochi cakes. Haar volgende goal? In restaurant(keten)s en daarna winkels te bestellen of kopen zijn. Wat zijn we trots op Wendy en wat was het een mooi project om te doen, mede vanwege het enthousiasme en de dankbaarheid die je ervoor terugkrijgt. En tof om te zien dat je ook als start-up tot mooie resultaten kunt komen, zolang je maar duidelijke kaders hebt. Go, Wendy!
Nieuwsgierig geworden? Geïnspireerd? Snappen we! Check snel onze andere cases.