VAN DE BEETEN: GRONDIG MET DAADKRACHT
Van loonbedrijf naar een sterke naam in ondergrondse en bovengrondse infrastructuur: de transformatie van Van de Beeten was een daadkrachtige, strategische en visuele herpositionering die de kern van het bedrijf raakte.

In samenwerking met Van de Beeten begeleidden we het volledige brandingstraject: van diepgravende strategische sessies en doelgroepinterviews tot een volledig nieuwe huisstijl en een spraakmakende merkactivatie. Het resultaat? Een merk dat niet alleen professioneel oogt, maar ook door klanten en medewerkers als zodanig wordt ervaren.
Van doener naar merkdenker
Toen Bas van de Beeten in 2014 algemeen directeur werd, had hij één focus: hard werken en geld verdienen. Een merk neerzetten? Niet nodig. Maar door de enorme groei – en de overname van Meulendijks – ontstond er een behoefte aan professionalisering.
De naam ‘Van de Beeten Meulendijks’ was te lang, klanten dachten nog steeds aan een loonbedrijf en intern was er geen duidelijke rode draad in de dienstverlening. “Ik vond het eerst onzin,” vertelt Bas in een eerder interview dat we met hem hadden. “Strategische sessies, vellen papier, vragen over een pantalon of spijkerbroek… Maar na een paar keer begon ik het écht leuk te vinden. We gingen van ‘wat doen we?’ naar ‘waarom doen we het?’.
Die sessies veranderden álles. We dachten na over wie we zijn, wie we willen zijn en hoe we dat kunnen laten zien.” Die nieuwe mindset werd het startpunt van een volledige transformatie.
Van strategie naar merkidentiteit
Om Van de Beeten te positioneren als een krachtig en professioneel inframerk, doorliepen we een strategisch brandingstraject met drie hoofdpijlers:
01.
Merkstrategie
een sterke basis leggen
02.
Merkidentiteit
03.
Middelen
Van de Beeten in beeld







1. Merkstrategie
3. Middelen
2. Merkidentiteit
Spectaculaire merkactivatie
Een nieuw merk verdient een introductie die indruk maakt. Daarom organiseerde Van de Beeten een groot evenement om medewerkers en relaties mee te nemen in de transformatie. Met een countdown-video en een spectaculaire onthulling van de toekomstplannen, inclusief een dynamische presentatie van het nieuwe beeldmerk en de onthulling van een vrachtwagen in de nieuwe merkuitstraling.
Aansluitend werd het event afgesloten met een feestavond. Het effect? Een trots team, enthousiaste reacties en een merk dat direct intern werd omarmd. Ook extern was het resultaat meteen merkbaar, zowel bij klanten als op de arbeidsmarkt. Bas: “Sinds de introductie krijgen we veel meer sollicitaties binnen.”
Het resultaat? Een campagne die van het begin tot het eind van het seizoen de doelgroep inspireert met behulp van een flinke portie content verspreid over verschillende communicatiemiddelen en kanalen. En een ijzersterk concept dat ieder jaar over elk seizoen weer campagnematig uitgerold kan worden.
Benieuwd naar het interview met Bas van de Beeten?