Niels Bek - New. Brand Activators. Scroll to top

Niels Bek

Algemeen directeur

Staat aan het commerciële roer van dit gedreven team. Zorgt dat eenieder zijn kansen pakt en daagt het team uit om een extra stapje te zetten. Dit doet hij met gezonde Brabantse nuchterheid en zonder poespas. Nee heb je, maar ja zal het zijn voor deze ras-optimist. Voor velen niks News, maar het Bekt wel lekker.

Meest aantrekkelijke merk:
Red Bull. In één generatie tijd wist Red Bull wereldwijde marktdominantie af te dwingen op energiedrank én extreme sports. Gewoon even een extra domein claimen en het werkt nog ook. Respect! Zo ging Red Bull van een ‘gewone’ energiedrankjesfabrikant naar groot mediabedrijf. Door een creatieve strategie en slimme marketing wekken ze iedere keer weer de belangstelling. Dat begon al in de jaren tachtig waarin Mateschitz (medeoprichter) zelf op evenementen gratis blikjes aan de doelgroep uitdeelde. Mond-op-mond reclame deed de rest. Nu organiseren ze zelf die evenementen en verzinnen ze keer op keer nieuwe publiciteitsstunts, met altijd het publiek op de eerste plaats. Al deze zelf gegenereerde publiciteit heeft het befaamde blikje, letterlijk en figuurlijk, tot grote hoogten laten stijgen, onder het motto: go big or go home. Daar krijg ik energie én vleugels van!