Plannen, schakelen en flexibiliteit: de kerstpakkettenbrochure van ‘24 - New. Brand Activators. Scroll to top

Plannen, schakelen en flexibiliteit: de kerstpakkettenbrochure van ‘24

Sligro Kerstpakketten & Tintelingen.

‘De samenwerking voelt aan alsof we collega’s zijn’

Een supergrote productie uit handen geven. Zonder zorgen. Dat is wat Sligro Kerstpakketten al zes jaar doet wanneer wij ons weer mogen buigen over de kerstpakkettencampagne. Een project dat elk jaar weer als een (kerst)feestje aanvoelt, want een merk volledig ontzorgen? Mét een glimlach? Helemaal ons ding!

Cover kerstpakketten brochure Sligro 2024

Concepting

Dit jaar kregen we zelfs de vrijheid om de brochure geheel te vernieuwen. Een ander formaat, een andere opzet van de bladplank én een nieuwe conceptstijl met storytelling. Welke stijl dat is geworden? Hygge. Het Deense equivalent van knus- en gezelligheid. Het kerstgevoel, maar dan geminimaliseerd. Met dit concept zijn we aan de slag gegaan.

Creatieproces

Het begint met een bladplank en stap voor stap vallen alle stukjes in elkaar. Van product- en sfeerfotografie, styling, beeldbewerking en copywriting tot de uiteindelijke opmaak en levering aan de drukker. Met 29 parels van kerstpakketten met in totaal honderden producten betekent dit heel nauwkeurig plannen, non-stop schakelen en vooral flexibel zijn. Zo kon de inhoud van de pakketten nog weleens veranderen – zelfs na fotografie. Of moesten we nauwkeurig aan de photoshop om de beelden die op verschillende locaties zijn gefotografeerd exact dezelfde lichttint te geven.

Positieve review

Gelukkig gaat het hele proces als een geoliede machine, vindt Guus Peeters, die verantwoordelijk is voor de marketing bij Sligro Kerstpakketten. ‘Niet alleen wij, maar ook New weet precíes wat er nodig is’, vertelt hij, ‘en samen werkt dat ontzettend goed. Bovendien voelt de samenwerking aan alsof we collega’s zijn. Op-en-top teamwork, heel fijn!’

Tintelingen

Niet alleen de pakketten, maar ook Tintelingen krijgt dit jaar extra aandacht. Met Tintelingen geef je medewerkers een kaart waarmee ze zelf hun geschenk mogen uitzoeken. De mogelijkheden worden op maar liefst twee eigen spreads binnen de kerstpakkettenbrochure toegelicht.

Online campagne

Daarnaast zorgen we er natuurlijk ook voor dat de campagne onder de aandacht wordt gebracht bij iedereen die zich oriënteert op geschenkmogelijkheden. Zo maakten we het ontwerp voor de bijbehorende website en een speciale landingspagina waar alle geschenkmogelijkheden worden toegelicht. Plus een kwaliteitsgarantiekaart die meegaat in elk pakket, video’s voor de online campagne en het POS-materiaal werd in stijl gebracht met de brochurestijl.

En eenmaal die brochure in de hand, kunnen we alleen maar ontzettend trots zijn op het resultaat. Natuurlijk met speciale dank aan onze ‘collega’s’ van Sligro Kerstpakketten voor de fijne samenwerking!

Gerelateerde blogs