Restyling promo-communicatie - New. Brand Activators. Scroll to top

Restyling promo-communicatie

Sligro Food Group.

Sligro helpt klant goede keuzes maken

 

Een optimale promo-communicatie is krachtig, herkenbaar, aantrekkelijk en consistent, maar tegelijk van deze tijd. Af en toe het hele pakket onder de loep leggen kan zeker geen kwaad.

Rood & Groot
Zo gaf Sligro in 2020 onder de noemer ‘Rood & Groot’ het startsein voor een opfrisbeurt van haar promo-communicatie, zowel in de folders als ook instore en online. Zodat de communicatie rondom acties, prijzen en aanbiedingen een duidelijk Sligro-stempel draagt, bijdraagt aan de beleving van de klant én hem helpt goede keuzes te maken. Uiteindelijk leidde het hele traject tot een complete facelift van Sligro’s promo-communicatie. De ervaring en expertise van NEW op dit vlak waren daarbij uiteraard een welkome aanvulling.

Effectiviteit verhogen
Het doel van ‘operatie’ Rood & Groot was met name het verbeteren van de effectiviteit van de promo-communicatie van Sligro. Meer duidelijkheid en structuur in de locatie van de verschillende communicatie uitingen aanbrengen en zorgen voor een frisse en aantrekkelijke uitstraling. Dat was de opdracht én de uitdaging. Beide moesten vervolgens leiden tot meer attentiewaarde en daarmee meer herkenbaarheid voor de klant.

Een omvangrijk project, dat we samen met Sligro in meerdere fases hebben aangevlogen. “Met Rood & Groot kruipen we in de huid van de klant, wijzen we hem op relevante artikelen en acties en helpen we hem daarmee een goede keuze te maken”, aldus Sligro.

Complete restyle
Zaak was het om te komen tot een zo helder mogelijke communicatie van de verschillende promo-uitingen richting de klant. Zodat deze qua effectiviteit helemaal aansluiten op de kernwaarden van Sligro. Om dit te bereiken doorliepen we diverse testfasen en keken we samen met Sligro vanuit strategisch oogpunt naar de wijze van communicatie. Uiteindelijk resulteerde het in een complete restyle van de promo-communicatie, die op eigentijdse wijze tegemoetkomt aan de visuele identiteit van Sligro. Zowel instore-, online- als in gedrukte vorm.

Web-to-print applicatie
Als slagroom op de taart ontwikkelden we in het kader van dit traject samen met Bek 1 op 1 publiceren een automatische web-to-print applicatie. Deze applicatie biedt Sligro-medewerkers de mogelijkheid om afhankelijk van de betreffende actie een keuze te maken uit een hele reeks bestaande templates voor promo-communicatie, opgemaakt volgens de huisstijlregels van Sligro. Ook kunnen ze deze direct ‘bestellen’ in de benodigde hoeveelheid of eventueel zelf op locatie uitprinten.