Samen bouwen aan het totale merk - New. Brand Activators. Scroll to top

Samen bouwen aan het totale merk

De Groene Weg.

‘Meat’ de échte biologische slagers!

 

Aandacht voor milieu, dierenwelzijn en gezondheid. Dat is waar De Groene Weg, en de slagers die zich hierbij hebben aangesloten, voor staat. De Groene Weg is dan ook niet voor niets al ruim 40 jaar lang hét adres voor biologisch vlees in Nederland. ‘Meat’ de échte biologische slagers!

De Groene Weg

Van een kleinschalige slagerij in Utrecht groeide De Groene Weg de afgelopen vier decennia uit tot een organisatie die hoogwaardig biologisch vlees door het hele land op de kaart zet. Maar daar blijft het niet bij. Tegelijk zet De Groene Weg extra stappen om de vleesketen behalve biologisch ook continu te blijven verduurzamen. Omdat veel consumenten nog geen goed en compleet beeld hebben van de biologische vleessector, blijft goede communicatie essentieel. Zodat steeds meer mensen de voordelen op het vlak van gezondheid, milieu en dierenwelzijn zelf ontdekken en beseffen dat het wél kan, een duurzame vleeskeuze maken.

Het goede leven

Aandacht voor het goede leven, voor mens en dier: dat is waar De Groene Weg voor staat. Inmiddels telt het bedrijf tien aangesloten slagerijen, verspreid door het land én een webshop. De slagerijen betrekken hun vlees van 100% biologische veehouders. Van bodem tot veevoer, alles dat wordt gebruikt voor de productie van biologisch vlees voldoet aan de Europese regels voor biologische landbouw. De dieren kunnen hun natuurlijke gedrag blijven vertonen en krijgen biologisch voer, geteeld zonder chemisch-synthetische bestrijdingsmiddelen. Kortom: biologische productie gebeurt met respect voor mens, dier en natuur.

Volop betrokken

De Groene Weg wil haar merk op een bewuste manier neerzetten, iets waar wij als New een fikse bijdrage aan mogen leveren. Wij zijn dan inmiddels ook volop betrokken bij de totale communicatie van het merk. Zo nemen we de fotografie voor onze rekening, maar ook het digitale themamagazine, de opmaak van POS instore-pakketten voor de slagers, een stukje foodinspiratie, het corporate magazine in drie talen en giveaways voor beurzen en events.

Digitaal themamagazine

Voor de consument maken we een periodiek online digitaal themamagazine. Daarvoor nemen we alle onderdelen voor onze rekening; van redactievergadering tot en met het schrijven van de inspirerende verhalen en van het bedenken van de look & feel tot en met het fotograferen op locatie kriskras door het land. Bovendien verzorgen we de instore- en online communicatie, of het nu gaat om POS- materiaal van de aanbiedingen of om foodinspiratie met recepten op de social mediakanalen. De recepten linken we aan de aanbiedingen van de week op het POS-materiaal of juist aan het digitale magazine en de website, zodat de cirkel rond is!

Lokale marketing

Bij New pakken we alles aan, dus werken we ook rechtstreeks samen met de aangesloten slagers om hun lokale marketing handen en voeten te geven. Denk bijvoorbeeld aan een BBQ-folder of een Kerstfolder. De slagers bepalen zelf de inhoud van die folders of juist de uitingen die ze willen highlighten tijdens een specifiek event. Wij doen de rest. Uiteindelijk bouwen we samen met de klant aan het totale merk. En dát doen we het liefst!

Gerelateerde blogs