Scoren met contentmarketing Scroll to top

Scoren met contentmarketing

New. Brand Activators.

“De cijfers liegen er niet om!”

 

Ken je dat verhaal van de huisschilder die overal prima werk aflevert, maar vergeet zijn eigen huis te schilderen? Zo helpen wij onze klanten graag op weg met het inzetten van contentmarketing en het opstellen van een zo goed mogelijk scorend socialmediaplan. Terwijl we er zelf tot vorig jaar maar ‘zo en zo’ mee omgingen. Daarom besloten we om er nu eens echt structureel werk van te maken. We wisten natuurlijk al dat contentmarketing werkt, maar nu mochten we het als NEW ook zelf ondervinden. En de cijfers liegen er niet om!

Contentmarketing
Contentmarketing is hot. Door alle online-ontwikkelingen is content een belangrijke succesfactor geworden en meer en meer een vast onderdeel van de marketingstrategie van elke organisatie. Elk zichzelf respecterend merk maakt vandaag de dag werk van contentmarketing, of maakt op z’n minst aanstalten om ermee aan de slag te gaan. Bij NEW zetten we precies een jaar geleden een serieuze stap door een heus content team samen te stellen.

Eén jaar onderweg
We deden dat met de bedoeling ons merk optimaal in de markt te zetten, door het structureel verspreiden van relevante en interessante content voor onze relaties en prospects en door onze vakkennis met hen te delen. En uiteindelijk natuurlijk om deze doelgroep aan ons te binden en te behouden. Een terugblik op één jaar NEW content team leert dat het zijn vruchten al heeft afgeworpen.

Infotainment
Wekelijks zitten we met het team bij elkaar om creatieve ideeën voor content te ontwikkelen en die vervolgens te maken en op gezette tijden via de meest geschikte kanalen te verspreiden. Alles volgens een strakke planning.

We produceren niet alleen blogs, beeldmateriaal en video’s, maar werken ook aan zogenaamde ‘inhakers’, waarbij we met een knipoog inspelen op actuele thema’s en gebeurtenissen. Daarbij kijken we naar een goede balans tussen informatie en entertainment. Leuk doen is leuk, maar je wil ook dat je doelgroep iets kan met de content die je deelt. Bovendien wil je laten zien wat je als merk in huis hebt en wat je voor je klanten en prospects kunt betekenen.

Klinkende cijfers
Heeft het gewerkt? Wat heet, de cijfers liggen zelfs ver boven verwachting! Kijken we bijvoorbeeld naar Facebook, dan zien we een stijging van 61% in het bereik, een stijging van 115% in het aantal likes op onze posts, een haast onwerkelijke stijging van 1342%(!) in het aantal opmerkingen op die posts en 50% meer likes op onze pagina. Ook werden posts 35% vaker gedeeld. LinkedIn: 132% meer reacties; Instagram: 60% meer volgers, 109% meer likes en 32% meer reacties op posts, 113% meer engagement en een toename in het bereik met liefst 208%! Last but not least, Twitter: 188% meer likes en 450% meer antwoorden. Om maar eens wat te noemen. Als dat geen klinkende cijfers zijn?

Evalueren, en door!
Natuurlijk zijn we tevreden met de cijfers, maar perfect was het ‘t afgelopen jaar nog niet. Het kan altijd beter. Daarom gaan we de komende tijd met het team evalueren. Wat was er goed, wat werkte minder goed, waar valt er nog wat te winnen. Zo willen we continu blijven zoeken naar nieuwe mogelijkheden om onze contentmarketing verder te optimaliseren en naar nieuwe content die inspireert en verrast.

Wat wil je ermee bereiken?
Zoals we zagen: contentmarketing werkt. En hoe! Ga je ermee aan de slag, dan is het aan te bevelen om al in een vroeg stadium je doelstelling helder te hebben. Dat kan zijn het genereren van meer leads of verkoop. Het op- of uitbouwen van je naamsbekendheid. Het verbeteren of veranderen van je merkimago. Het versterken van je relatie met jouw doelgroepen. Of een combinatie hiervan. Je kunt desgewenst zelfs verder inzoomen door je doelen nog concreter te stellen. Zo kun je streven naar een x aantal leads, een x percentage verkoopstijging, een optimale conversie of het realiseren van meer traffic naar je website en daarmee naar je merk. Ook hier geldt: je kunt meerdere doelen tegelijk nastreven.

Content en kanalen
Content komt in vele vormen. Zo kun je blogs en geschreven tekst als basis voor content gebruiken, maar je kunt ook video’s, afbeeldingen, infographics of podcasts inzetten, of zelfs evenementen. Voor iedere organisatie zal dit anders zijn, mede afhankelijk van de doelen die je nastreeft. De kanalen die je benut voor de verspreiding van je content variëren van websites en e-mailaccounts tot socialmediaplatformen als Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube en Instagram. Meestal betreft het een mix van deze kanalen.

Hulp nodig?
Ook aan de slag met contentmarketing, of er meer handen en voeten aan geven? NEW helpt je graag op weg. Met het helder krijgen van je doelstellingen. Het bepalen van de meest geschikte kanalen voor het bereiken van die doelstellingen. En het daadwerkelijk invullen van de content. Zodat je merk altijd en overal weer als NEW aanvoelt!