sliM: interne communicatie om een puntje aan te zuigen Scroll to top

Interne communicatie in optima forma

Sligro Food Group.

Van, voor en door medewerkers: sliM

 

Als organisatie is verbinding met je medewerkers ontzettend belangrijk. Ze zijn immers je beste ambassadeurs. Belangrijk dus om ze up-to-date te houden en hun enthousiasme voor het bedrijf telkens weer te prikkelen. En hoe doe je dat beter dan met goede interne communicatie?

sliMme interne communicatie
Want medewerkers die goed worden geïnformeerd, zijn enthousiaster, positiever en meer betrokken. En dat resulteert weer in betere resultaten! Voor elke organisatie zou interne communicatie daarom een belangrijk punt op de agenda moeten zijn. Sligro Food Group is hiervan een schoolvoorbeeld. Sligro brengt al zijn medewerkers op de hoogte met een uniek magazine voor en door medewerkers: sliM. Elke maand ontvangen de medewerkers dit ruim 40 pagina’s tellende magazine in de bus, om zo op de hoogte gehouden te worden met korte nieuwsberichten, weetjes, opvallende of spiksplinternieuwe producten in het assortiment en bijvoorbeeld de rubriek ‘Mensen mensen’, waarin jubilea en geboortes te vinden zijn.

Collega’s aan het woord
De medewerkers leren niet alleen het bedrijf beter kennen, maar juíst ook hun collega’s van over het hele land. Bijvoorbeeld door de rubriek ‘Vlijmscherpe vragen aan’, waarin culinair adviseurs aan het woord komen. De verkoopmedewerker van de kaasafdeling van Amersfoort vertelt weer over zijn favoriete product in de rubriek ‘De favoriet van’, terwijl een medewerker van het Retour Sorteer Centrum vertelt hoe het er bij hem aan toe gaat in ‘Mijn werkplek’. Ook specialisten kunnen hartstochtelijk vertellen over hun grootste passie in de rubriek ‘Specialist aan het woord’. En dat is nog maar een greep uit de mooie verhalen die erin staan.

Gevoel van saamhorigheid
Het resultaat? Lovende reacties naar de redactie toe, maar ook medewerkers die elkaar enthousiast aantikken: ‘’Hé, ik zag jou deze maand in de sliM!’’ En zo zie je meteen wat goede interne communicatie kan doen: een gevoel van saamhorigheid over elke Sligro-werkvloer in Nederland en België.

In het jasje gieten
We zijn dan ook trots dat NEW een bijdrage mag leveren aan dit fijne magazine. Want de creatieve doorvertaling van het blad, is ons pakkie-an. Het begint allemaal met de bladplank vanuit Sligro, waarin helder aangegeven staat wie of wat er waar in het blad komt. Wij zorgen er vervolgens voor dat alle teksten, foto’s en beelden die wij vanuit Sligro ontvangen volledig tot hun recht komen in een duidelijke en mooie opmaak. Zo zetten wij rubriek voor rubriek het hele magazine in elkaar­ Dit alles natuurlijk in samenspraak met de redactie van sliM. Daarom zijn wij elke maand aanwezig bij de redactievergaderingen. Om de laatste editie te evalueren en te sparren over creatieve input voor het design.

Foto’s in magazines door Sander van der Veen.

sliM over de grens
Niet alleen voor Nederland, maar ook voor onze Zuiderburen gaan we maandelijks aan de slag. Voor Sligro-ISPC, de Belgische tak van Sligro, produceren we weer een andere versie van sliM. In een Nederlandse én Franse variant. Weliswaar zonder redactievergaderingen bij te wonen, maar door heldere communicatie en snel te schakelen met de Belgische sliM-redactie kunnen we ook die sliM elke maand weer afvinken van de to-do-lijst.

Op de post
Bek 1 op 1 publiceren zet tot slot de puntjes op de i door alle 5700(!) magazines te drukken en, samen met cheques met vier keer een speciale personeelskorting, in een echte sliM-envelop te steken. Interne communicatie in optima forma, dat is sliM magazine.