Spaarcampagne Bowls & Dishes - New. Brand Activators. Scroll to top

Spaarcampagne Bowls & Dishes

Coop.

¡Hola-la!, wat een fijne campagne!

 

Sparen, sparen en nog eens sparen; wij Nederlanders zijn er dol op. En echt niet alleen om onze spaarrekening te spekken, want net zo graag sparen we voor potten, pannen, glazen, speelgoed en dagjes uit. Elke zelfrespecterende retailer speelt er handig op in. Waarbij het zaak is dat je iets te bieden hebt. Dat je het mooi verpakt.

Voor Coop mochten we aan de slag met het bedenken en uitwerken van een compleet concept voor een spaarcampagne. De missie: maak de Coop-klant warm voor het sparen van fraaie tapasschaaltjes en -planken van het bekende Nederlandse merk Bowls & Dishes. Ta pas en te onpas grijpt NEW dergelijke kansen natuurlijk met beide handen aan.

¡Hola-la!

Een succesvolle spaarcampagne begint met een bijzonder ‘product’. Iets wat we graag zien, gebruiken of cadeau doen aan een ander, iets wat trendy is en kwaliteit uitstraalt. Aangezien de tapas- en borrel-trend momenteel niet te stuiten is, zit je met een spaaractie voor tapasschaaltjes en -planken van Bowls & Dishes comfortabel op de eerste rang. Aantrekkelijk spaarproduct van bekend merk: check! 


De volgende stap: bouw er een mooie, frisse, attractieve en spannende actie omheen, te beginnen met de naam. Eén die de klant zo’n gevoel geeft van ‘¡hola-la! Dat klinkt nog eens als een mooie actie!’. Naam actie: check! ‘¡Hola-la!’ is geboren, met een uitroepteken aan het eind én een omgekeerd uitroepteken aan het begin. Want je wil natuurlijk wel knallen!

Beeldtaal en toolkit

Vervolgens ga je de boel mooi ‘verpakken’ en aankleden, een belangrijk onderdeel van elke verleidingsstrategie. Het themabeeld is daarbij gericht op het moment net voordat de tapas op tafel belanden. Een rijkelijk gevulde plank wordt de tuin in gedragen. De focus ligt op de schaaltjes, dus de achtergrond maken we onscherp. De sfeer en uitstraling zijn lekker zomers. Kortom: een stukje Spanje in je eigen achtertuin. Zie je het voor je? 


Het actiebeeld daarentegen is gericht op het moment dat de tapas al op tafel zijn gezet. Op een ondergrond van Spaanse tegeltjes waarover twee stroken tafellinnen zijn gedrapeerd. De schaaltjes zijn gevuld met stijlvolle en smaakvolle hapjes. Daarbij kan de hele range aan schaaltjes en planken worden ingezet. Een volle tafel, ja. Maar niet te rommelig.


Op basis van het thema- en actiebeeld maakten we vervolgens een toolkit voor alle campagnemiddelen. Eenduidig, helder, herkenbaar én attractief.

En de rest …
Een spaarcampagne is niet compleet zonder spaarkaart, spaarzegels en een opvallende display. Ook die werden door New ontwikkeld en verzorgd. Net als de sfeervolle en onderscheidende fotografie. Geslaagde spaaractie: check! Wij blij, Coop blij, Coop-klanten blij: check!  

Gerelateerde blogs