Akolip.
Versla je collega’s via gamification.
Hoe krijg je een middel tegen lipblaasjes top of mind bij apothekersassistenten? Voor Akolip, een verzorgende crème voor lipblaasjes, gingen we met deze vraag aan de slag. Door juridische richtlijnen in de medische branche mag Akolip niets gratis weggeven. Dus kozen we voor een oplossing die opvalt en waarin een duidelijk fun-element zit. We maakten gebruik van gamification. Door middel van gamification kun je spelenderwijs gedrag veranderen, betrokkenheid creëren of kennis overdragen.
Dip die lip
We bedachten een sterk activatieconcept en lieten via gamification de apothekersassistenten kennis maken met Akolip. Dit alles met een competitief karakter, zodat het binnen de apotheken tussen de mensen zou gaan leven. Door direct mailings naar apotheken te sturen en advertorials in vakbladen en banners op vakwebsites te plaatsen prikkelden we de doelgroep om mee te spelen. Zo verhoogden we op een leuke manier de merkbekendheid en creëerden we een positieve merkhouding. Daarnaast verzamelden we met behulp van de game waardevolle data van de assistenten die in de toekomst gebruikt kon worden voor salesgerichte e-mailacties.