Verras je medewerkers met employer branding - New. Brand Activators. Scroll to top

Verras je medewerkers met employer branding

De Leijgraaf.

Employer branding met zomerpakketten uit de regio

Als bedrijf of instelling ben je natuurlijk apetrots op de producten en/of diensten die je aanbiedt, maar minstens zo belangrijk zijn je medewerkers. Je personeel staat voor je merk, brengt de visie en missie in praktijk en is grotendeels het gezicht van jouw organisatie. Met employer branding focus je je als bedrijf daarom niet alleen op dat wat je aanbiedt, maar ook op je medewerkers en potentiële medewerkers.

Medewerkers in het zonnetje
En dat is precies wat De Leijgraaf heeft gedaan. Voor iedereen is het een gek jaar geweest, zo ook voor de leraren en ondersteunende afdelingen van deze onderwijsinstelling. Vanaf je eigen keukenstoel lesgeven doe je normaal gesproken niet elke dag, maar opeens werd dit wél dagelijkse kost. En dat vergt veel creativiteit en flexibiliteit. Daarom wilde De Leijgraaf zijn medewerkers graag in het zonnetje zetten met een zomerpakket, maar wel eentje dat rijmt met hun slogan en strategie: ‘de regio is je klaslokaal’.

De Leijgraaf focust zich op praktijkgericht onderwijs, waarbij ze hun studenten gericht klaarstomen voor een mooie loopbaan. Dit doen ze door de praktijk, in samenwerking met regionale bedrijven en instellingen, naar binnen te halen en de studenten en medewerkers naar buiten te brengen. Het zomerpakket werd er dus niet zomaar eentje, maar eentje uit de regio. De producten in dit pakket – waaronder chocola, bier, kaas en koffie – vonden daarnaast stuk voor stuk hun oorsprong bij De Leijgraaf: de producten komen grotendeels van (oud-)studenten die een eigen onderneming zijn gestart, maar ook uit de regio waar De Leijgraaf vestigingen heeft (Veghel, Oss en Cuijk). Supergaaf! 

NEW en De Leijgraaf
Maar: die pakketten kwamen natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Daarom schakelde het marketing-communicatieteam van De Leijgraaf NEW in. Het idee was er al, maar hulp met het concept en de realisatie zou fijn zijn.

No problem! Wij gingen direct aan de slag om het concept van de box vorm te geven. Daarnaast kreeg elke box een gezellige ansichtkaart met een persoonlijke zomergroet van de voorzitter van College van Bestuur, welke we ook hebben uitgewerkt.

Het ontwerp van de box en kaart hebben we volledig en productieklaar uitgeleverd en na een go van De Leijgraaf, verzorgden we, samen met onze partner Bek 1 op 1 Publiceren, de productie. De Leijgraaf kon erop rekenen dat we het hele proces van handling en fulfilment uit handen namen: we hebben de volledige planning opgesteld, de boxen opgezet en gevuld met de regioproducten die diverse leveranciers aanleverden. Uiteindelijk stonden er 565 zomerpakketten klaar om uitgedeeld te worden voor de toppers van De Leijgraaf. Deze hebben we, precies op tijd voor de zomervakantie, op diverse locaties uitgeleverd.

Het resultaat? Een dikke glimlach op het gezicht van de medewerkers, die nu alle ingrediënten in huis hebben om te genieten van hun welverdiende zomervakantie. En daar worden wij dan weer blij van.

Gerelateerde blogs