Waarom copy het verschil kan maken voor jouw merk Scroll to top

Waarom copy het verschil kan maken voor jouw merk

New. Brand Activators.

New zijn én blijven doe je met copy

 

Copywriting is een vak apart. Copy is niet zomaar een stukkie tekst. Niet zomaar een hoop letters, woorden en zinnen in een bepaalde volgorde. Het is ook geen kwestie van een bewust en weloverwogen gebruik van headlines, tussenkopjes en signaalwoorden. Ja, natuurlijk heeft het er allemaal mee te maken. Maar uiteindelijk vormt copy vooral de basis van de boodschap die je wil overbrengen aan je doelgroep(en). Hét verhaal van een product, dienst of merk. Boeiende en aantrekkelijke storytelling, die het verschil maakt. De verbindende factor tussen merk en mens. Tussen middel en bemiddelen. Tussen verbinden en verslinden.

Overal waar je leest …

… is copy. Het is die ene oneliner die in drie woorden het winnende concept uitlegt. Dat script dat de basis vormt voor een tranentrekkende film. Die prikkelende Instagrampost waardoor je dit keer wél op de link in bio klikt. Dat hilarische gedicht dat HR inzet voor employer branding. Die unieke vacature waar jouw potentiële nieuwe collega op LinkedIn helemaal enthousiast van raakt. Dat verleidelijke verhaal over dat bijzondere product waar je direct in gezogen wordt. Dat heldere recept bij een ingewikkeld gerecht. Dat bloedstollende plot waardoor je dat ene boek maar niet weg kunt leggen. Die abritekst waardoor je als automobilist of fietser met een glimlach achter je stuur zit. Copy is overal.

Nieuw zijn en nieuw blijven

De juiste copy inspireert, overtuigt, raakt en bouwt bruggen. Het is de eerste en vaak ook de laatste indruk die je kunt maken. Of je raakt met copy de juiste snaar, of je verliest je fans en raakt in vergetelheid. Bovendien biedt copy je de mogelijkheid om jezelf elke keer weer opnieuw uit te vinden. En dat is essentieel voor elk goed merk: nieuw zijn én nieuw blijven. Meebewegen of juist nieuwe wegen openen. Zodat je trouwe fans loyaal blijven aan je merk. Copy is bij die continue zoektocht naar vernieuwing onmisbaar. Goede copy, die verfrist en van alle kanten knispert en knettert.

Maak kennis met onze copywriters

Ook bij New is copy uiteraard een belangrijke discipline. Het is elke dag weer een onmisbaar onderdeel van ons creatieve proces. Van fastlane tot concept en van video tot campagne. Daarom hebben wij twee steengoede copywriters in huis. Woordkunstenaars, storytellers en taalpuristen, die ook regelmatig aanschuiven bij het conceptteam. Of het nu gaat om een rake campagneslogan, prikkelende vacaturetekst, hippe social post of informatieve foldertekst: John en Kirsten schrijven voor jouw merk de sterren van de hemel. Scherp als een chilipeper, diep als een helder, Zwitsers bergmeer, overtuigend als de beste autoverkoper en inspirerend als de Dalai Lama himself. Ja, ook het vermogen tot overdrijven behoort tot de toolkit van een copywriter … Het is immers een vak apart.

Benieuwd wat copy voor jouw merk kan doen?

Neem gerust contact op met een van onze accountmanagers.

Aranca

Aranca Janssen

Accountmanager
+31 6 27 17 13 90
arancajanssen@wearenew.nl

Willy

Willy Fitters

Strategy & account director
+31 6 29 40 92 52
willyfitters@wearenew.nl

Gerelateerde blogs