Welkom New art director Jeroen Scroll to top

Welkom New art director Jeroen

New Brand Activators.

‘’Laten zien wat ik kan, leren wat ik nog niet kan en gas geven!

 

Het kan snel gaan – dat blijkt maar weer. Één gesprek, één goede klik en één weekend bedenktijd verder en Jeroen besloot zijn oude baan, waar hij al 17 jaar shinede, op te geven voor een NEWe uitdaging bij NEW. Hebben wij even geluk! Onze kersverse art director is een brok creativiteit, gaat lekker op Queens of the Stone Age en chicken wings en zou ook graag nog eens létterlijk de sprong in het diepe wagen … Maak kennis met Jeroen!

Leer een art director kennen

Hi Jeroen! Wat vind je het leukste aan art director zijn?
‘’Wanneer je mooie projecten waar je hard aan hebt gewerkt uiteindelijk in het echt te zien krijgt en merkt dat het werkt zoals je had bedacht.’’

Wat is je beste eigenschap?
‘’Ik ben behulpzaam. Ik help graag mensen mee, of dit nu is om bij te springen omdat er handjes tekort komen of om mee te helpen een oplossing te vinden.’’

Welke campagne had je zelf willen bedenken?
‘’De Albert Heijn-campagne met Harry Piekema. Dat was voor mij de start waarop alle supermarktketens zichzelf ineens moesten profileren op een andere en eigen manier. Het liet de impact zien van een goed doordacht concept. Die campagne sloeg bij mij in als een bom!’’

Hoe wek jij creativiteit op als je even geen inspiratie meer hebt?
‘’Voor mij werkt het dan het beste om even ergens anders mee bezig te zijn en dan over projecten na te denken. Dat kan tijdens sporten zijn, voor het slapengaan, tijdens het douchen, klussen, noem maar op. Creativiteit zet je niet uit om 17.00 uur!’’

Wie inspireert jou?
‘’Poeh, dat zijn er nogal wat, maar Josh Homme van Queens of the Stone Age is er duidelijk een van. Hij tracht altijd muziek te maken die nog niet is gemaakt en altijd in een herkenbare stijl, maar telkens anders. Hij heeft veel verschillende nevenprojecten gedaan om maar te kunnen blijven experimenteren met verschillende soorten muziek. Multitalent, eindeloze passie voor het vak en een creatieve eindbaas. Vet jaloers …’’

art director

Bij NEW ga je natuurlijk heel veel mooie dingen doen, maar wat is je mooiste werk tot nu toe?
‘’De food & beverage boulevard in Pathé de Kuip in Rotterdam. Ik heb het concept voor een groot deel van de meubels en al het point-of-sales-materiaal bedacht en uitgevoerd. Dat dit grootschalige project helemaal gerealiseerd is zoals bedacht en andere Pathé’s ook in deze stijl omgebouwd worden, maakt dit het mooiste project waaraan ik tot nu toe gewerkt heb.’’

Hoe denk je dat reclame er in de toekomst uit gaat zien?
‘’Ik denk reclame nog meer gepersonaliseerd gaat worden, naast de blijvende reclame voor de massa. Er wordt nu veel data verzameld, maar veel bedrijven doen weinig met die data. Ik denk dat er nog meer koppelingen gemaakt gaan worden. Niet alleen online, maar juist ook vanuit een offline omgeving. Dat uitgelezen wordt welke producten of service je interessant vindt doordat je ze fysiek oppakt of bekijkt en scant, welke je daadwerkelijk hebt aangekocht en suggesties krijgt die daarop gebaseerd zijn. Juist hier kunnen gepersonaliseerde reclames goed op inspelen doordat deze relevant is.’’

Welke levensles wil je meegeven?
‘’Maak je niet druk om dingen die je zelf niet kunt veranderen. Soms worden ingrijpende beslissingen genomen in je leven waar je zelf op dat moment totaal geen invloed op hebt. Het heeft weinig zin om hier dan kwaad over te worden of je af te vragen: ‘Wat als?’ Je kunt beter op zoek naar een goede manier om ermee om te gaan.­­­’’

Wat wens je de wereld toe?
‘’Dat we eens wat liever voor elkaar zijn, en voor het bolletje waar we op leven.’’

Wat wordt je persoonlijke uitdaging tot eind 2021?
”Laten zien wat ik kan bij NEW. Leren wat ik nog niet kan, nieuwe kennis opslurpen en gas geven! En verder gedisciplineerd blijven trainen met gewichten en hardlopen zoals nu al het geval is.”

Speeddaten met Jeroen

Hier heb ik gewoond: ‘s-Hertogenbosch
Hier woon ik nu: Engelen (‘s-Hertogenbosch)
Huisgenoten: Mijn vriendin Marieke, Pip onze dochter van 2 jaar en de helft van de tijd mijn zoon Sam en dochter Mila van 11 jaar. 
Huisdieren: Gelukkig geen 
Dit wilde ik vroeger worden: Net zo breed als Arnold Schwarzenegger 
Beklede functies: DTP’er, vormgever en Art Director 
Nu ben ik: Art Director
Gekke gewoonte: Een tic of trekjes van iemand snel opmerken … Niet altijd even handig.
Fan van: Queens of the Stone age, G-star, Nintendo, vinyl figuurtjes, Warhammer, Meguiar’s, DeWalt, Suavecito en nog veel meer.
Gek op: Mijn gezinnetje, sporten, muziek, klussen, dierentuinen, series bingewatchen en DIY YouTube-klusfilmpjes
Favo snack: Chicken wings
Guilty pleasure: Eagles of Death Metal
Bovenaan m’n verlanglijst: Een set nieuwe velgen voor mijn Lexus 
Dit zou ik willen leren: Skateboarden (maar ben bang dat ik al mijn botten breek) 
Favoriete emoji: 🤘🏻 
Mij niet bellen: Als ik je moet helpen een voetbalpoule te maken en/of bij te houden.
Talent: Competitief, creatief en blijf lang relaxed (al zeg ik het zelf)
Dit talent zou ik willen bezitten: Ik zou graag een natuurtalent zijn in muziek maken. Dat je muziek hoort, en je dat na twee keer al na kunt spelen. Lijkt me super om dat te kunnen.
Doen met 1 miljoen: Een deel wegzetten voor later en een dikke vette Mustang Shelby GT500 uit ‘67 in mint condition kopen.
Dit heb ik nog nooit gedaan en wil ik ooit nog doen: Parachutespringen 
Dit boek moet je lezen: Wall & piece door Banksy. Verhalen vertellende plaatjes, korte teksten. Hou ik van. 
Deze film/serie moet je zien: Sons of Anarchy en Vikings

* iets wat je niet leuk vindt om te doen en waar mensen je dus niet voor hoeven te ‘bellen’