Welkom New artdirector Willem - New. Brand Activators. Scroll to top

Welkom New artdirector Willem

New. Brand Activators.

‘Als ik iets heb geleerd het afgelopen jaar, is het wel om je gevoel te volgen’

 

Yes, wij hebben er een NEW artdirector bij! Begon ooit als kok, is nu meesterchef in de creatieve keuken. Houdt van mexicano’s, boterkoeken en sambal, maar meer nog van klanten verrassen met de mooiste creaties. Meet Willem!

Leer een artdirector kennen

Willem! Vallen wij mooi met de neus in de boter wat betreft onze woensdagmiddaglunches : jij werkte voorheen als kok.
‘Dat klopt. Al van jongs af aan was het mijn droom om kok te worden. Daar ging ik dus ook voor. En met succes. Bij diverse restaurants in Uden, zoals Het Raadhuis, De Tweede Kamer en Villa ter Linde, heb ik mogen proeven van de horeca en van koken op niveau. Maar ondanks mijn passie merkte ik al vrij snel dat de werktijden mijn sociale leven niet ten goede deden. Daarom besloot ik toch een carrièreswitch te maken.’

Een switch naar het creatieve vak.
‘Inderdaad. De creativiteit zat er altijd al in. Ik besloot eerst een half jaar te backpacken in Australië, Nieuw-Zeeland en Thailand, maar bij terugkomst begon ik op het grafisch lyceum in Eindhoven. Hierna kreeg ik mijn eerste baan in de grafische wereld.’

Waar kwam je terecht?
‘Dat was bij Max Advertising in Eindhoven, als grafisch vormgever. Daarnaast ging ik ook aan de slag met de intensieve deeltijdopleiding ‘ruimtelijk ontwerp’ aan de kunstacademie St. Joost in Breda.

artdirector Willem new brand activators

Later heb ik mijn baan als grafisch ontwerper voortgezet bij Offermans Design in Valkenswaard en The Concept Store in Eindhoven. Gevolgd door Rover Media Group, waar ik ruim 14,5 jaar op mijn stekkie heb gezeten. Een leuk team en mooie klanten, maar na al die jaren was ik klaar voor een nieuwe, verfrissende uitdaging, waarin ruimte is om mezelf verder te ontwikkelen.’

Bij New!
‘Yes! Direct na het lezen van de vacature had ik het gevoel dat dit weleens een match zou kunnen zijn. Ik had er meteen een goed gevoel bij, en als ik iets heb geleerd het afgelopen jaar is het wel om je gevoel te volgen!’

Waar zit die match ‘m in, denk je?
‘New heeft een superleuk team en mooie klanten, waaronder Sligro. Mijn achtergrond en passie voor food en verpakkingen sluiten hier perfect op aan. Ik denk dat ik veel ervaring meebreng, maar ook nog veel kan leren. Doordat New een stuk groter is, zijn er ook meer verschillende disciplines binnen het bedrijf waarin je elkaar aan kunt vullen. Dat spreekt me aan. Ik hoop veel te leren van de nieuwe inzichten en werkwijzen.’

En wat gaan wij van jou leren?
‘Ik hoop met mijn ervaring een frisse blik te kunnen meegeven en dingen vanuit een ander perspectief te laten zien. En natuurlijk mijn achtergrond in en passie voor food en packaging met jullie te delen.’

Wat vind je het allerleukst aan het vak?
‘Klanten verrassen met nieuwe inzichten en blij maken door de randjes op te zoeken binnen het kader. Ok, en soms erbuiten, haha. Hoe ik mijn stijl zou omschrijven? Gewoon, op z’n Willems!’

We zijn nu wel benieuwd naar het mooiste werk van jou tot nu toe. Op z’n Willems.
‘Ik denk toch wel de adventkalenders en Serendipity-lijn van Rituals.’

Wie of wat inspireert jou om die mooie dingen te maken?
‘Een hoop dingen. Dat kunnen reizen en andere culturen zijn, maar ook kunst, fotografie en muziek.’

En wat als je inspiratieloos bent en er even niks meer uit de vingers komt?
‘Wat mij dan altijd helpt is om een wandeling te maken. Of te douchen, daar ontstaan immers de beste ideeën. Natuurlijk met een lekker muziekje erbij. Dan komt het vaak wel goed.’

Is er een campagne die je zelf had willen maken?
‘De ‘Mis niks’-campagne van Interpolis. Met een confronterende, maar niet vingerwijzende insteek wordt de jongere doelgroep zelf aangesproken. Dat raakt door de combinatie van film en jongeren aan het woord. Hopelijk is het effect hiervan ook positief.’

Denk jij dat er veel gaat veranderen in de toekomst van reclame?
‘Nou, ik ben wel benieuwd wat AI allemaal gaat brengen en toe kan voegen. Verder denk ik dat digitaal en print hand in hand blijven gaan. Een goede mix.’

Speeddaten met Willem

Hier heb ik gewoond: Apeldoorn, Uden, Eindhoven
Hier woon ik nu: Uden
Huisgenoten: Marjolein (vriendin), Kees (5) en Huub (3)
Dit wilde ik vroeger worden: Kok
Beklede functies: Bijbaantjes zoals krantenwijk en prei zetten, daarna kok en vormgever
Nu ben ik: Artdirector
Gekke gewoonte: Overal kan sambal bij!
Fan van: Otis Redding
Gek op: Koreaanse BBQ
Favo snack: De mexicano natuurlijk!
Guilty pleasure: Een lekkere, vette boterkoek
Bovenaan m’n verlanglijst: Wereldreis
Stopwoordje: Die heb ik niet echt. Mocht je ‘m ontdekken, laat het me weten!
Dit zou ik nog eens willen leren: Zeilen
Favoriete emoji: Waar is de dansende banaan gebleven?

Mij niet bellen*: Voor weer een verhuizing …
Grootste talent: Creatief
Dit talent zou ik willen bezitten: Goed kunnen zingen. Daar wordt toch iedereen blij van!
Doen met 1 miljoen: Ja daar is ‘ie weer: toch die wereldreis. Mét een Volkswagen T1.
Dit heb ik nog nooit gedaan en wil ik ooit nog doen: Het noorderlicht zien
Dit boek moet je lezen: De Da Vinci Code
Deze film/serie moet je zien: Untouchable
Beste eigenschap: Loyaal en optimistisch
Belangrijkste levensles: Vertrouw op jezelf en ga ervoor.
Wens voor de wereld: World peace
Persoonlijke uitdaging tot eind 2023: Inburgeren bij New. Iedereen leren kennen, mooie projecten realiseren en veel nieuwe dingen leren.
Succes is: Je persoonlijke doelen en dromen waarmaken.

* iets wat je niet leuk vindt om te doen en waar mensen je dus niet voor hoeven te ‘bellen’

Gerelateerde blogs