Welkom New concepter Domien - New. Brand Activators. Scroll to top

Welkom New concepter Domien

New Brand Activators.

Domi(e)neren in de harten van je doelgroep.

 

Hoera! Een nieuwe Brand Activator is geboren. Wat zijn we blij met een ijzersterke concepter erbij! En niet zomaar eentje. Onze n(i)e(u)weling Domien Hellwig van 46 lentes jong uit Eindhoven heeft internationale ervaring, is een ideeënmachine pur sang en ook gewoon een kei leuke vent. Die wil je toch leren kennen? It’s your lucky day, want wij nieuwsgierige Brand Activators wilden dat ook en hebben hem het hemd van het lijf gevraagd. Zo weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt wanneer we voor jouw merk een super effectieve en activerende campagne bedenken. Want dat is precies wat Domien bij ons gaat doen. Vorig jaar kregen we zoveel conceptuele vragen op ons bordje, dat we, ondanks deze tijd, deze ervaren concepter aan ons concept- & creatieteam hebben toegevoegd! Zo vertalen we dit jaar nog meer briefings naar creatieve concepten en knallende campagnes. Klaar om ‘a real concepter’ te leren kennen? Here we go!

Leer een concepter kennen


Van grafisch vormgever naar ijzersterke concepter. Vertel!
‘Vroeger wilde ik piraat worden, maar dat is toch iets anders gelopen. Hoewel er wel overeenkomsten zijn tussen een piraat en wat ik nu doe. Nu verover ik geen schepen van zeevaarders, maar harten van consumenten door middel van creatief werk. Ik ben begonnen als grafisch vormgever en na een korte periode samen met een vriend een eigen bureau gestart. Na dit leerzame avontuur ben ik weer in loondienst gegaan als Art Director. Ondertussen mijn master Brand management gehaald en doorgegroeid naar Creative Director. Vanaf begin dit jaar ben ik met veel plezier werkzaam als creatieve concepter bij New.’

Wat vind je het leukste aan het vak?
‘De afwisseling. Keer op keer werken voor andere opdrachtgevers blijft leuk en verveelt nooit.’


Wat is jouw beste tip om creativiteit op te wekken?
‘Reizen. Én iedere dag proberen iets te doen wat je nog nooit gedaan hebt! Dat hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn, zoals pindakaas op je peperkoek smeren. Zo kom je uit je comfortzone en merk je dat dat helemaal niet lekker is, haha.’

 

Wat vind je je mooiste eigen werk tot nu toe?
‘Pfoe, lastige vraag. Je bent zo goed als je laatste werk toch? Dus dan de laatste campagne die ik heb gemaakt. Deze was voor Luxaflex en past goed in deze tijd. In deze campagne hebben we het niet gehad over productvoordelen en/of eigenschappen, maar hebben we de mensen en gebruiksmomenten centraal gezet. Want over productvoordelen praten is helemaal niet zo interessant als de producten bijna inwisselbaar zijn geworden.’

Welke campagne had je zelf willen bedenken?
‘Je kan beter zeggen: ‘campagnes’, want ik heb een heel lijstje aan favorieten. Maar de ‘No need to fly’ campagne van Deutsche Bahn (de Duitse Spoorwegen) zit er zeker tussen (bekijk het filmpje hiernaast). Kort gezegd: de campagne gebruikte een algoritme dat locaties in Duitsland identificeerde die sterk leken op iconische internationale bestemmingen die mensen online zochten bij het maken van zomerplannen. Slim gevonden en gaaf bedacht!’

Welke levensles wil je meegeven?
‘We zijn allemaal mensen. Iedereen moet poepen en bij iedereen stinkt het. Dus doe je vooral niet belangrijker of interessanter voor dan dat je bent.’


Wat wens je de wereld toe?

‘Stop met jezelf zo enorm belangrijk te vinden en serieus te nemen. Een beetje empathie kan geen kwaad.’


Wat wordt jouw persoonlijke uitdaging in 2021?

‘Een campagne ontwikkelen waarmee we in 2022 een prijs pakken. Wie weet voor jouw merk?😉

Speeddaten met Domien

Huisgenoten: Mijn vrouw, Mari-Juli
Huisdieren: 2 katten, Yuri en Maya (te volgen op Insta)
Talent: Hoe dichter bij de deadline, hoe creatiever én effectiever
Gekke gewoonte: Ik ga graag om 6 uur s ’morgens hardlopen, ook bij slecht weer …
Fan van: Reizen!
Gek op: Zeilen
Favo snack: Gefrituurde inktvisringen en dan niet van die taaie uit de diepvries
Dit boek moet je lezen: De biografie van Steve Jobs
Deze film moet je zien: Alles van regisseur Pedro Almodóvar
Guilty pleasure: Julio Iglesias
Bovenaan m’n verlanglijst: Rondreis door Zuid-Amerika
Doen met 1 miljoen: Boot kopen en naar de Caraïben zeilen
Dit zou ik nog eens willen leren: Een vliegtuig besturen en salsa dansen
Dit talent zou ik willen bezitten: Ritme in mijn lijf
Dit heb ik nog nooit gedaan en wil ik nog doen: Wintersport
Mij niet bellen*: Strijken, regel dit lekker zelf
Favoriete emoji: De lachende met tranen. Als je deze gebruikt kom je overal mee weg. Je kunt een k-bericht naar iemand sturen, maar als je afsluit met deze emoji lacht de ontvanger.

* iets wat je niet leuk vindt om te doen en waar mensen je dus niet voor hoeven te ‘bellen’

Gerelateerde blogs