New. Brand Activators.
‘Het mooiste aan mijn vak? Klanten positief verrassen met mooi werk’
Met zijn gedrevenheid, perfectionisme, loyaliteit, goede dosis humor en 20 jaar ervaring op de teller hebben we een waar talent binnen gehengeld. Meet Nils, de spiksplinternieuwe concepter van New!
Leer een concepter kennen
Welkom bij New, Nils! Vertel eens wat over jezelf.
‘Dankjewel! Ik ben dus Nils, geboren, getogen en nooit vertrokken uit ‘de parel van de peel’ Asten. Ik ben getrouwd met Maaike en heb 2 zoons: Just van 14 en Siem van 12. Ik begon ooit als vormgever bij een lokale beletteraar en werkte daarna een paar jaar als freelancer, maar uiteindelijk ging ik bij Itch Creative Studio aan de slag. Hier heb ik ruim 15 jaar gewerkt. Eerst als vormgever, later was ik verantwoordelijk voor concept, creatie en account en was ik tevens eindverantwoordelijke van het bureau.’
Maar: tijd voor een carrièreswitch.
‘Ja, na al die jaren vond ik het tijd om mezelf opnieuw uit te dagen. New leek me daarvoor perfect: een club met oog voor goed werk en voor elkaar.’
Is dat meteen de reden dat je voor New hebt gekozen?
‘Ook. Maar het was ook een ‘gut feeling’. Een bepaalde klik. Daarbij spraken de werkomgeving, mensen en klanten me ook enorm aan. Ik hoop dat ik mezelf kan doorontwikkelen en kan leren van alles en iedereen om me heen.’
En wat kunnen wij van jou leren?
‘Misschien een stukje ‘Aastens’ dialect!’
Wat vind je zo leuk aan je vak?
‘Elke dag creatief bezig zijn met het creëren van mooi werk dat klanten positief verrast. Dat geeft zoveel voldoening.’
Nice! Wat is je mooiste eigen werk tot nu toe?
‘Dat vind ik een lastige. Meestal kijk ik vooruit en ben ik vooral bezig met hoe het beter kan. Maar in het verleden heb ik mooie dingen mogen doen voor Brandweer Nederland, Carpigiani en Veiligheidsregio Brabant Noord en Zuid-Oost.’
Welke campagne had je graag zelf willen bedenken?
‘Pfoe, dat zijn er wel een aantal. Ik ben fan van concepten die met een bepaalde eenvoud de spijker op de kop slaan. Zo hebben Lego en Scrabble bijvoorbeeld een aantal sublieme campagnes.’
En wat als je die creativiteit even niet voelt?
‘Ik probeer creativiteit dan op te wekken door me te laten inspireren door de dingen om me heen. O, en niet te vergeten: KOFFIE!’
Speeddaten met Nils
Gekke gewoonte: Alles (autoradio, cruise control, etc.) op een even getal willen hebben.
Fan van: Oostenrijk!
Gek op: Oude spullen waar de (persoonlijke) nostalgie vanafspat
Favo snack: Een bamibal uit de eigen keuken van Adelaars in Mierlo-Hout. Ga die proeven!
Guilty pleasure: Muziek? Dan ‘Why tell me why’ van Anita Meyer
Deze persoon inspireert mij enorm: Dat kan iedereen zijn, door een daad of in een opvatting van iets.
Bovenaan m’n verlanglijst: Een heerlijke vakantie naar Oostenrijk met mijn gezin
Stopwoordje: ‘Zo gaat dat’
Dit zou ik nog eens willen leren: Het beter worden in illustreren
Favoriete emoji: De gesmolten smiley
Mij niet bellen*: Poetsen, nee erger nog: luisteren naar hardstyle. Nee wacht, poetsen op hardstyle.
* iets wat je niet leuk vindt om te doen en waar mensen je dus niet voor hoeven te ‘bellen’
Talent: Inlevingsvermogen
Dit talent zou ik willen bezitten: Het heel goed zijn in het bespelen van diverse muziekinstrumenten
Doen met 1 miljoen: Een gaaf huis laten bouwen, volledig naar eigen wensen
Dit heb ik nog nooit gedaan en wil ik ooit nog doen: Met een camper gaan toeren
Deze film/serie moet je zien: Ozark of de docuserie ‘Don’t F#ck with Cats’
Beste eigenschap: Ik ben best toegankelijk
Grootste les van het afgelopen jaar: Stel niet uit, pak kansen en geniet.
Belangrijkste levensles: Kijk naar wat je hebt en niet naar wat je niet hebt.
Wens voor de wereld: Veel op het moment 😉
Persoonlijke uitdaging tot eind 2022: Mijn plek vinden bij New en mooie dingen maken.