New. Brand Activators.
‘Ik sta te popelen om te werken in een team’
We hebben een NEW young professional aan de haak geslagen! Meet Bas: onze kersverse vormgever. Net zijn (dubbelzijdig!) papiertje binnen en ontzettende knaldrang om zijn skills verder te ontwikkelen. Nog een fun fact over Bas: hij woont samen met zijn vriendin in een ouderencomplex. Lees maar eens snel verder!
Leer een vormgever kennen
Welkom Bas! Wil je jezelf voorstellen?
‘Ja hoor! Ik ben Bas, 23 jaar jong en opgegroeid in Veldhoven. Nu woon ik samen met mijn vriendin Caro in ‘s-Hertogenbosch. Op een bijzondere plek ook; we wonen als buurtverbinders in een ouderencomplex. Ik ben een vrolijke en zorgzame jongen met een passie voor vormgeven én speciaalbier.’
Waar krijg jij energie van?
‘Ik hou van lekker bourgondisch, maar hecht ook veel waarde aan een gezonde voeding. Het ene moment sta ik in de sportschool of op het basketbalveld en het andere moment daag ik mijn buren uit voor een potje Rummikub. Verder werk ik graag in een team en leer ik van anderen, stel ik vragen en ben ik bereid te helpen. Samenwerking is immers de sleutel tot succes.’
En zo is ‘t. Wat heb je hiervoor gedaan?
‘In augustus ben ik afgestudeerd aan de HKU Digital Media in Utrecht. Ik ben breed opgeleid en heb een scherp oog voor toekomstige ontwikkelingen in media. Ik haalde mijn diploma als vormgever én als digital publisher. Bij Fama Volat en Deltazuid heb ik waardevolle ervaringen opgedaan tijdens mijn stage. Ik heb een tijdje gewerkt als freelancer voor diverse klanten. Nu sta ik te popelen om te werken in een team en mijn skills verder te ontwikkelen.’
Waarom koos je voor New?
‘Ik wil werken in een team met gemotiveerde en ervaren collega’s. Hier kan ik veel leren en mijzelf verder ontwikkelen. Vanaf het eerste moment voel ik me hier al op mijn plek!’
Wat fijn om te horen! Hoe wek jij creativiteit op als je even ‘leeg’ bent?
‘Door nieuwe plekken te bezoeken. Een museum, een nieuwe stad of gewoon eropuit gaan. De prikkels die je binnenkrijgt, werken ontzettend inspirerend. Maar niet alleen plekken, ook personen kunnen mij inspireren.’
Zoals?
‘Merijn Hos. Hij laat zien dat alles mogelijk is met design. Hos experimenteerde met gradients, kopieerblaadjes en een oude printer om een herkenbare visuele stijl te creëren. Hij werkt samen met grote namen als Apple en Nike. Dat laat maar weer zien dat je met eenvoudige middelen en creativiteit veel kunt bereiken.’
Mooi. Welke campagne had je zelf willen bedenken?
‘De campagnes van Oatly. Zij veroverden een aantal jaar geleden de reclamewereld met een zingende CEO tijdens de reclame van de Superbowl, eigenzinnige teksten en guerrilla-achtige marketing. Rebels en doeltreffend!’
Wat is het mooiste dat je zelf hebt bedacht?
’Het verleden in het heden’, een interactieve koffer. Ontwikkeld voor mijn buren in het ouderencomplex. In mijn rol als buurtverbinder gebruik ik mijn creativiteit om duurzamere ontmoetingen te stimuleren tussen bewoners. Deze koffer bevat bekende beelden en geluiden uit het verleden van ‘s-Hertogenbosch. Hiermee wil ik gesprekken tussen buren stimuleren en samen herinneringen ophalen.’
Supertof! Wat hoop je bij New te leren?
‘Ik wil mij als vormgever verder ontwikkelen door te leren van collega’s en mijn Adobe-vaardigheden te verbeteren.’
En wat kan je ons leren, denk je?
‘Ik ben optimistisch en ik zie kansen. Dankzij mijn brede verkenning van de mediawereld, kan ik waardevol meedenken met anderen.’
Tot slot, wanneer ben je volgens jou succesvol?
‘Wanneer ik plezier heb in mijn werk en steeds beter wordt.’
Speeddaten met Bas
Beste eigenschap: Betrouwbaar
Fan van: Speciaalbier
Gek op: Nieuwe muziek ontdekken
Favo snack: Super Snack: een stick met een frikandel, gehaktstaaf, mexicano en een kipcorn. Want ik kan niet kiezen
Guilty pleasure: Alle snacks binnen graaibereik
Bovenaan m’n verlanglijst: Naar Lowlands en Tomorrowland
Stopwoordje: ‘Laat maar zeggen’
Dit zou ik nog eens willen leren: Digitale kunstwerken creëren in 3D zoals Warbb dat doet
Favoriete emoji: 🤩
Mij niet bellen (iets wat je niet leuk vindt om te doen en waar mensen je dus niet voor hoeven te ‘bellen’ om te vragen of je wilt helpen): Om geïnterviewd te worden; omdat ik in het ouderencomplex woon, was er afgelopen jaar heel veel media-aandacht voor buurtverbinders. Daarom ben ik het afgelopen jaar een aantal keer online en op tv geweest. Dat vond ik de laatste keer echt verschrikkelijk haha, waardoor ik het nu wel genoeg vind.
Talent: Rummikubben
Dit talent zou ik willen bezitten: Als echte bourgondiër lekker eten kunnen bereiden voor vrienden en familie
Doen met 1 miljoen: Een mooie boot kopen
Dit heb ik nog nooit gedaan en wil ik ooit nog doen: Een mooie reis door Zuid-Amerika
Dit boek moet je lezen: The Dunking Dutchmen: Rik Smits door Tim Overdiek
Deze film/serie moet je zien: De film ‘Papillon’ is absoluut een aanrader en de serie ‘Narcos’.
Dit nummer moet je luisteren: Balthazar – Bunker
Grootste les van het afgelopen jaar: Af en toe tijd nemen om te reflecteren, zodat je tot nieuwe inzichten komt.
Belangrijkste levensles: ‘Dolce far Niente’, een Italiaanse uitdrukking voor ‘even helemaal niks doen’.
Wens voor de wereld: Leef niet naast maar met elkaar
Persoonlijke uitdaging tot eind 2023: Mijn weg vinden binnen New Brand Activators
Gekke gewoonte: Koud douchen