Werven en positioneren met verhalen uit eigen praktijk Scroll to top

Werven en positioneren met verhalen uit eigen praktijk

Bek 1 op 1 publiceren.

Een campagne met echte hero’s

 

Al vaker schreven we over het belang van employer branding. Blije medewerkers zijn ontzettend belangrijk. Sterker nog: het is misschien wel een van de belangrijkste aandachtspunten voor een bedrijf.

Blij bij Bek

Een deur verder, bij buurman Bek, is de werkvloer bezaaid met van die blije, trotse medewerkers. Medewerkers die elke dag weer met passie hun beroep uitoefenen. De hero’s van Bek. Zo’n leuke club, daar mag je als bedrijf supertrots op zijn. En het is niet alleen tof om dit aan de buitenwereld te laten zien, het kan ook goed doen voor je bedrijf.

Positioneren en werven

Want employer branding is niet alleen belangrijk voor de tevredenheid van je eigen medewerkers. Employer branding werkt ook de andere kant op: het is een sterke tool om je te positioneren als bedrijf en nieuw talent te werven. En hoe doe je dat beter dan met voorbeelden uit de praktijk?

Teamwork makes the dream work

Voor Bek gingen we daarom aan de slag om die leuke club in beeld te brengen. Onze copywriter John vroeg een aantal medewerkers het hemd van het lijf en klom daarna in de pen om hun verhalen op papier te zetten. Bram fotografeerde de hero’s ondertussen in hun natuurlijke Bek-habitat, op de plek waar ze het elke werkdag weer zo fijn hebben. Tot slot liet designer Dennis woord en beeld samensmelten tot prachtige posters en social media posts en maakte Barbara van de interviews blogs voor op de website van Bek.

Benieuwd geworden naar de verhalen van deze enthousiaste Bek-medewerkers? Lees hier het verhaal van Brian, Sandra en Carmen en Danny.