Scroll to top

Automotive

Carsharing, elektrisch rijden, private lease, connected cars, nieuwe modellen en nieuwe technologieën; er zijn genoeg ontwikkelingen in de automotivebranche waar kansen liggen.

Gas erop dus! Maar niet voordat de customer journey in kaart is gebracht. Want alleen zo zorg je ervoor dat je op de juiste plaats en tijd aanwezig bent en er gekozen wordt voor jouw automerk of voor jou als dealer.

Een auto is een bijzonder object. Er zijn ontzettend veel verschillende vormen en maten te verkrijgen en het is een aankoop voor de lange termijn. De zoektocht van een consument duurt daarom vaak wat langer. Oriëntatie vindt in de automotivebranche voortaan overal plaats. Online kun je je auto vaak al helemaal samenstellen, in de showroom kun je hem echt bekijken en op reviewpagina’s ontdek je hoe andere mensen hem ervaren. Een showroombezoek, het boeken van een proefrit en het taxeren van de eigen auto zijn belangrijke contactmomenten tussen dealer en koper.

Naast het in kaart brengen van de klantreis is het belangrijk de koper goed te leren kennen. Er zijn diverse typen kopers. Voor de een is zijn auto een verlengstuk van zichzelf, terwijl het voor de ander een middel is om van A naar B te komen. En wat is bijvoorbeeld het verschil tussen mannen en vrouwen bij de zoektocht naar een auto? Daarnaast bepaalt ook het karakter van een persoon hoe hij of zij het aankoopproces ervaart. Ook de impact van de auto op de aarde moet niet vergeten worden. Dit beïnvloedt steeds vaker de keuze van de consument. Hoe groener, hoe beter.

Zoals je weet: een auto met brandstof komt een heel eind. Stop er wat energie in en je gaat vooruit. Zo werkt het ook voor merken en bedrijven. Met de juiste dealercommunicatie zorg je ervoor dat jouw beoogde doelgroep in beweging komt en kun je groeien. Marketeers van merken en dealers uit de automotivebranche weten ons hierom te vinden. Samen zorgen we ervoor dat ook jouw doelgroep in beweging komt.

KIA | De Dames van Hurkmans