Scroll to top

Retail

Retail leeft! Er wordt gekocht, gewinkeld, geshopt, aangeschaft, bemachtigd en ingeslagen. Maar ook geruild, geleased en gerecycled. In webshops, apps, op social media, maar ook ‘oud en vertrouwd’ in de winkel. Verkoopkansen genoeg voor retail.

Online groeit en blijft groeien. Als retailer kun je daar niet omheen. Maar hoe zorg je ervoor dat je de consument daarnaast ook in jouw winkel krijgt?

Het gemak dat de consument ervaart met online shoppen is offline niet te evenaren. En andersom biedt de fysieke winkel kansen die online weer moeilijk(er) te realiseren zijn. Denk aan menselijke interactie, sociaal contact, expertise en experience. Door beleving en informatievoorziening in een fysieke winkel een grotere rol te geven wordt een winkelbezoek een toevoeging aan het koopproces in plaats van een alternatief. Wij helpen je die beleving te verwezenlijken met instore communicatie, productpersonalisatie en promotie- en POS-materiaal. Daarnaast hebben we ervaring in het bepalen van de routing van een winkel en hebben we enorm veel kennis over hoe we (reclame)folders en inspiratiemagazines moeten maken.

Ook met verpakkingslijnen, video’s, loyaliteitscampagnes en e-commerce kunnen we uit de voeten. Want alleen een mooie winkel is niet genoeg. Een effectieve retailbeleving creëer je met een omnichannelstrategie. Alle kanalen, van webshop tot app en winkel, moeten aan elkaar gekoppeld zijn, zodat de consument zonder problemen van diverse kanalen gebruik kan maken. Inspiratie opdoen op Instagram en meteen het product kunnen kopen is een prachtig voorbeeld van omnichannel. En ook online winkelvoorraden checken en online je producten bestellen en die ophalen in de winkel zijn voorbeelden van omnichannel. Doordat je alle kanalen met elkaar verbindt, versterken ze elkaar.

Door ook online goed zichtbaar te zijn, kun je niet alleen online verkoop genereren, maar er ook voor zorgen dat je mensen naar je winkel trekt. Met bijzondere acties, vette content en unieke winkelspaaracties geef je consumenten een reden (ook) de winkel te bezoeken. Relevantie is het codewoord. Dat je jouw boodschap op het juiste moment, op de juiste plek, op het juiste apparaat en via het juiste medium aan de juiste doelgroep laat zien is ontzettend belangrijk. Zo krijg je die consument in beweging én jouw winkel in.

Sligro | Sligro ISPC | Jumbo | Spar | Emte | Dirk | Udea | Ekoplaza | Sparerib Express | FHC formulebeheer