Meierijstad - New. Brand Activators. Scroll to top
Back
Case

Meierijstad

Scroll
01.

De vraag

Ontwikkel voor een nieuwe gemeente de complete corporate identity en huisstijl.

02.

De oplossing

Een complete visuele identiteit ontwikkelen waarin alle voormalige gemeenten zich herkennen en waarin de sterke kanten van iedere gemeente naar voren komt.

03.

Het resultaat

Een super frisse huisstijl en een sprekend logo waarin de kernwaarden van de nieuwe gemeente in kleur naar voren komt.

01. De vraag

Veghel, Sint-Oedenrode en Schijndel: deze drie Brabantse gemeenten werden op 1 januari 2017 samengevoegd tot gemeente Meierijstad. Deze nieuwe gemeente plaatste een oproep in de krant aan alle creatieven in de regio: ‘Wie durft het aan om het nieuwe logo en de nieuwe identiteit van Meierijstad te ontwikkelen?’ Wij stonden meteen in de creatieve startblokken.

02. De oplossing

Aan deze pitch deden we natuurlijk meteen mee. We zitten immers in het hart van deze nieuwe gemeente en daarnaast bedienen we ook veel bedrijven uit deze omgeving.

We verdiepten ons in de historie van de drie gemeenten en zijn naar verbindingen tussen deze gemeenten gaan zoeken. Zo verzamelden we usp’s en sterke kanten van de nieuwe gemeente, passend binnen de visie die Meierijstad had geformuleerd. We maakten een complete presentatie waarin we de visuele identiteit en onze werkwijze uitlegden en pitchen ons zo de volgende rondes door.

03. Het resultaat

Een gewonnen pitch! Ons ontworpen logo met bijbehorende huisstijl prijkt nu op allerlei communicatiemiddelen van gemeente Meierijstad. In het logo komen de kernwaarden van de nieuwe gemeente in kleur naar voren. Het lichtblauw en het groen staan voor de landelijke omgeving van Meierijstad. Het donkerblauw is de zakelijke kleur en staat voor de bruisende economie van de regio. Daarnaast ontwikkelden we ook een merkboek waarin de nieuwe visuele identiteit compleet beschreven staat.