De vraag
Hoe positioneer je een autobedrijf speciaal gericht op vrouwen?
De oplossing
Visueel lijkt het op een kledingboetiek. Waar wachten op een reparatie op een aangename manier verzacht wordt met bijvoorbeeld een manicurebehandeling.
Het resultaat
Een sterk merk met een grotere aantrekkingskracht op dames uit de regio Noord-Brabant.
01. De vraag
Creëer de merkidentiteit voor de allereerste vrouwenautogarage van Nederland.
02. De oplossing
Traditionele autobedrijven richten zich op mannen. Gek eigenlijk, als je weet dat vrouwen een belangrijke rol spelen bij de aankoop van een auto. Maar vrouwen kopen anders dan mannen. Het merk maakt ze bijvoorbeeld niet zo veel uit: ze voelen veel meer voor handige functies en kleur. Ook durven ze minder goed vragen te stellen aan monteurs bij onderhoud en schadeherstel.
Merkstrategie
Wij bedachten: De Dames van Hurkmans. De meest vrouwvriendelijk garage. De plek waar vrouwen in gewone taal geadviseerd en geholpen worden. Een garage die aanvoelt als een vriendin die oprecht luistert zonder te oordelen. En visueel lijkt op een kledingboetiek. Waar wachten op een reparatie op een aangename manier verzacht wordt met bijvoorbeeld een manicurebehandeling.
Merkbelofte
Merkconcept
Merkidentiteit
Merkactivatie
03. Het resultaat
We ontrafelden het merk-DNA in strategische sessies en legden het vervolgens vast. Ook analyseerden we de doelgroep en gingen we op zoek naar belangrijke inzichten. We bedachten de naam ‘De Dames van Hurkmans’ en gaven vorm aan de identiteit van het merk met bijbehorende huisstijl. Vanuit daar ontwikkelden we de website en andere communicatiemiddelen om het merk stevig in de markt te zetten.
Om te zorgen dat mensen over De Dames van Hurkmans gaan praten, jaagden we free publicity aan met diverse merkactivaties, zoals een opvallende guerrilla marketing actie.
Het leverde veel lachende gezichten op en extra bekendheid voor De Dames van Hurkmans en New Brand Activators.