Scroll to top
Back
Case

De Dames Van Hurkmans

  • Skills

    Merkstrategie, concept, identiteit

  • Client

    De Dames Van Hurkmans

  • Project link

    https://www.ddvh.nl/

Scroll
01.

De vraag

Hoe positioneer je een autobedrijf speciaal gericht op vrouwen?

02.

De oplossing

Visueel lijkt het op een kledingboetiek. Waar wachten op een reparatie op een aangename manier verzacht wordt met bijvoorbeeld een manicurebehandeling.

03.

Het resultaat

Een sterk merk met een grotere aantrekkingskracht op dames uit de regio Noord-Brabant.

01. De vraag

Creëer de merkidentiteit voor de allereerste vrouwenautogarage van Nederland.

De Dames Van Hurkmans
De Dames Van Hurkmans

02. De oplossing

Traditionele autobedrijven richten zich op mannen. Gek eigenlijk, als je weet dat vrouwen een belangrijke rol spelen bij de aankoop van een auto. Maar vrouwen kopen anders dan mannen. Het merk maakt ze bijvoorbeeld niet zo veel uit: ze voelen veel meer voor handige functies en kleur. Ook durven ze minder goed vragen te stellen aan monteurs bij onderhoud en schadeherstel.

De Dames Van Hurkmans

Merkstrategie

Wij bedachten: De Dames van Hurkmans. De meest vrouwvriendelijk garage. De plek waar vrouwen in gewone taal geadviseerd en geholpen worden. Een garage die aanvoelt als een vriendin die oprecht luistert zonder te oordelen. En visueel lijkt op een kledingboetiek. Waar wachten op een reparatie op een aangename manier verzacht wordt met bijvoorbeeld een manicurebehandeling.

Merkbelofte

De Dames Van Hurkmans

Merkconcept

Merkidentiteit

Merkactivatie

De Dames Van Hurkmans
De Dames Van Hurkmans

03. Het resultaat

We ontrafelden het merk-DNA in strategische sessies en legden het vervolgens vast. Ook analyseerden we de doelgroep en gingen we op zoek naar belangrijke inzichten. We bedachten de naam ‘De Dames van Hurkmans’ en gaven vorm aan de identiteit van het merk met bijbehorende huisstijl. Vanuit daar ontwikkelden we de website en andere communicatiemiddelen om het merk stevig in de markt te zetten.

Om te zorgen dat mensen over De Dames van Hurkmans gaan praten, jaagden we free publicity aan met diverse merkactivaties, zoals een opvallende guerrilla marketing actie.

Het leverde veel lachende gezichten op en extra bekendheid voor De Dames van Hurkmans en New Brand Activators.

De Dames Van Hurkmans