Scroll to top
Back
Case

De Leijgraaf

Scroll
01.

De vraag

Hoe maken we De Leijgraaf relevant bij jongeren in de regio?

02.

De oplossing

Merkstrategie, -concept en -identiteit aanscherpen. De Leijgraaf. De regio is je klaslokaal.

03.

Het resultaat

Een aantrekkelijk merk. Multimediaal inzetbaar en sterk verankerd in de regio.

01. De vraag

Hoe maken we De Leijgraaf relevant bij jongeren in de regio die een mbo opleiding willen volgen?

Inzicht: als school is De Leijgraaf verankerd in een bruisende regio, met toonaangevende bedrijven en een werkgelegenheid die maar blijft toenemen.

De Leijgraaf

02. De oplossing

Samen met De Leijgraaf hebben we een merkstrategie-traject doorlopen, waarbij we tot mooie inzichten zijn gekomen. De conclusie is dat de merkbelofte letterlijk aan hun voeten ligt met als resultaat de pay-off ‘De regio is je klaslokaal’.

De merkidentiteit van De Leijgraaf is vernieuwd. Zo ontstaat een moderne frisse uitstraling die goed aansluit bij de doelgroep. We zijn aan de slag gegaan met het merkconcept dat gebaseerd is op het campagnethema ‘Hier ga jij het maken’. De visuele doorvertaling van dit thema is gedaan met eigen leerlingen van De Leijgraaf in de hoofdrol.

Om potentiële leerlingen en hun ouders te activeren om de website en de open dagen te bezoeken zijn diverse offline – en online middelen uitgewerkt en ingezet.

Merkstrategie

De Leijgraaf

Merkconcept

Merkidentiteit

Merkactivatie

De Leijgraaf
De Leijgraaf

03. Het resultaat

Een merk dat sterk verankerd is in de regio met een grotere aantrekkingskracht op jongeren. En uiteraard een campagne die multimediaal inzetbaar is.