Campagne herstart horeca - New. Brand Activators. Scroll to top

Campagne herstart horeca

Sligro Food Group.

‘Voor elkaar, met elkaar’ met échte horecaondernemers.

 

Het is een bizar jaar geweest. De hunkering naar een heropening van de horeca was groot. Dat sentiment heeft heel Nederland gevoeld. Sligro heeft samen met ons dat gevoel proberen te vangen. De campagne ‘Voor elkaar, met elkaar’ is dan ook een handreiking aan Horeca Nederland om samen succesvol te herstarten. Hiermee laten we de horecaondernemer en de foodprofessional écht voelen dat Sligro voor hen klaarstaat.

Creatief én modulair concept
Het heropenen van de horeca zal gefaseerd worden uitgevoerd. Daarom ontwikkelden we een campagne met een modulaire opbouw om zo op elk moment een relevant scenario klaar te hebben liggen. De volgende invloeden hebben we meegenomen in onze aanpak.

  • Ontwikkelingen overheid, denk aan de routekaart en de daarbij horende versoepelingen
  • Behoeftes van horecaondernemers en foodprofessionals voor een soepele herstart
  • Mogelijkheden die Sligro biedt met zijn diensten en oplossingen

Met deze aanpak hebben we Sligro handvatten gegeven om een jaar lang campagne te voeren. Het thema ‘Voor elkaar, met elkaar’ is breed inzetbaar en raakt elk actueel sentiment.

Touch-Tell-Sell
Middels een touch-tell-sell aanpak ligt er nu een 360 graden campagne die 365 dagen actief kan worden ingezet.

  • In de touch-laag werd de campagne ‘Voor elkaar, met elkaar’ met een teaser aangekondigd. Na een interne lancering is de campagne met een DM en een persbericht landelijk gelanceerd met een mooie commercial als drager. 
  • In de tell-laag wordt er middels storytelling een verdieping aangebracht in de campagne. De hoofdrolspelers uit de commercial verbinden hun inzichten, wensen en behoeftes aan de vele diensten die Sligro biedt om samen deze herstart van de horeca soepel te laten verlopen.
  • In de sell-laag worden er oplossingen aangeboden waarmee Sligro laat zien de foodprofessional écht verder te helpen.

De campagne wordt breed weggezet op de owned media kanalen van Sligro. Als marktleider heeft Sligro een groot netwerk en kan zij de horecaondernemers goed bereiken. Daarnaast werd er, samen met PauwR digital marketing, een paid media campagne opgezet. Hierdoor kan er gericht contact gemaakt worden met de foodprofessionals uit de markt. Samen met de communicatie in en rondom de ca. 50 vestigingen die Sligro telt, staat er een prachtige campagne waar je niet omheen kunt. De campagnepagina geeft je de actuele inzichten.  

Een commercial waar je hart sneller van gaat kloppen
Om ‘Voor elkaar, met elkaar’ groots te lanceren bedachten en maakten we een commercial met échte horecaondernemers, allemaal klant van Sligro. Hierin voel je weer wat de magie is van de horeca. Met trots laten deze horecamensen ons zien waar ze het allemaal voor doen. Sligro zet zichzelf niet voorop in de campagne, maar stelt zich op als bondgenoot: precies waar ‘Voor elkaar, met elkaar’ voor staat. Want om van de herstart van de horeca een succes te maken hebben we elkaar allemaal nodig: Sligro, de horeca én uiteraard de gasten.

 

 

 

Janneke van Gorp, Manager Content Marketing van Sligro, is overtuigd dat de boodschap ‘Voor elkaar, met elkaar’ door iedereen gedragen wordt. “Je voelde gedurende het creatieve proces precies dát gevoel. We deden het echt samen. Ik voel me bij New Brand Activators geen opdrachtgever, maar echt member of the team en alleen zo kun je dat ook overbrengen in de content die je maakt”.

Jenneke Swaans-Van Liempt, Concept & Art Director bij New Brand Activators, vertelt met trots: “In het script zit een zin waar ik echt verliefd op ben geworden: ‘Als we het samen doen, zien de horeca-ondernemers weer die stralende gezichten van hun gasten. Dat is waar je het voor doet, toch?’. Dit heeft mij geraakt en heeft tijdens het hele creatieve proces een ongekende drive en vibe losgemaakt in mij en het hele team”.

Campagne herstart horeca Sligro
Campagne herstart horeca Sligro
Campagne herstart horeca Sligro
Campagne herstart horeca Sligro
Campagne herstart horeca Sligro
Campagne herstart horeca Sligro
Campagne herstart horeca Sligro
Campagne herstart horeca Sligro

Voor elkaar, met elkaar
De totstandkoming van de campagne is een mooi voorbeeld van ‘Voor elkaar, met elkaar’. Doordat we de samenwerking met klant en horecaondernemers op hebben gezocht, wisten we het juiste sentiment in zijn puurste vorm te raken. Als creatief en uitvoerend bureau van Sligro maakt dat je extra trots. Want we kunnen wel een leuk idee hebben en initiatief tonen, het succes zit hem echt in het samen doen. En dat is gelukt.

Hennie Bouwe, client manager voor deze campagne bij New Brand Activators geeft een kijkje in de keuken van het productieproces: “Het idee is ontstaan toen we aan de vooravond stonden van de eerst mogelijke versoepelingen. Samen met Twinning Media en een rijk netwerk aan horecaondernemers zijn we erin geslaagd om met een maximale procesoptimalisatie en een realistisch budget een erg hoge productiewaarde te behalen. Hier gaan creatie, realisatie, video, fotografie en met name de wil om het samen te doen hand-in-hand. Al met al heeft dat geleid tot heel veel mooie en relevante content voor de herstart van de horeca”.

Campagne herstart horeca Sligro Billboard
Campagne herstart horeca Sligro Billboard
Campagne herstart horeca Sligro

Credits


Klant: Sligro
Eindverantwoordelijke campagne: Janneke van Gorp

Bureau: New. Brand Activators.
Client management: Hennie Bouwe
Strategie & Concept: Willy Fitters
Art Direction & Concept: Jenneke Swaans-Van Liempt
Concept & Activatie: Domien Hellwig
Copy & Concept: Zjoske Michielsen

Productie commercial: Twinning Media
Regisseur: Michiel Kerkhoff
Producer: Leontine Poulussen
DOP: Timo Smits
Sounddesign: by Raven
Voice Over: Van de Laar & van Efferen

Productie fotografie: RuudRocks photography
Fotograaf: Ruud van de Wiel
Belichting: Bram Wakelkamp

Mediabureau: PauwR

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie over deze campagne kun je contact opnemen met:

  • Willy Fitters, strateeg, 06-29409252, willyfitters@wearenew.nl
  • Hennie Bouwe, client manager, 06-12339290, henniebouwe@wearenew.nl